tisdag 9 februari 2010

Träningsvärk!

Jo, det är klart man blir lite stel! Det var ju ändå första joggingturen på 4 månader… Men det är ingen fara. Jag står här med min kaffekopp och gör tå-hävningar, så på onsdag kväll är nog benen redo för en tur igen!

Dagens snackis: Jag hörde med ett halvt öra på nyheterna i går kväll att Facebook skall förbjudas på en del arbetsplatser. Vad ska man tycka om det då? Jag tycker så här: Används Facebook, Myspace och Bloggning mm på fel sätt, dvs. att arbetet blir lidande, ska man nog ha förstånd att själv sätta stopp. Men används det på vad jag tycker rätt sätt, som lite avkoppling för hjärnan om det skulle vara stressigt, då kan det nog vara helt OK. Men samtidigt kan det nog vara svårt för chefen att se och förstå skillnaden, speciellt om han är lite gammalmodig, så det kanske är bäst att ge fan i det?

Till Jan S: Var det inte 4st och 3000st? Det är så jag minns det! Äsch, jag får kolla med Uddmyr!

2 kommentarer:

  1. Ta det lugnt med löpningen så du inte riskerar skada dig som jag gjorde i somras. Jag började springa och efter ett par veckor var menisken trasig. Inväntar nu remiss till knäläkare för vidare utredning.

    SvaraRadera
  2. Tjena Jocke!
    Tack för tipset! Ska tänka på det...
    Det gäller nog att ta det försiktigt i början. Men mitt största problem kommer nog vara att komma ut överhuvudtaget. Det är ju typ efter kl åtta på kvällen det finns tid och det är ganska lätt att bli sittande i soffan då! :-)

    SvaraRadera