torsdag 11 februari 2010

Torsdagen...

Nu får jag skärpa mig! Inte ett endaste litet inlägg på hela dagen. Jag skyller på jobbet! Jag kom precis innanför dörren. Det körde ihop sig med en pryttel som skulle ha varit klar typ förra veckan. Och nu när jag tog tag i det så krånglar det förstås. Det är knepigt, när jag simulerar i cam-programmet så ser det alltid fint ut. Men sen blir det krångel i praktiken i alla fall…

Jag tänkte på en sak när jag åkte hem. Vad mycket grejer det finns som man stör sig på men som var jätteroligt när man var ung. Vad beror det på? Finns det liksom något ”tråkighetscentrum” i hjärnan som börjar på att utvecklas efter 20-års ålder? Om ni fattar vad jag menar?

Så därför mina vänner kommer här en lista på störande saker:

1. Trimmade mopeder.
2. Sladdande bilar mitt i samhället.
3. Fyrverkerier utanför fönstret mitt i natten.
4. Snöskotrar på vägarna mitt i stan.
 OSV… Det finns ju massor. Detta var bara några exempel.

Sen kom jag på att vi gamlingar säger och gör mycket konstigt också. Så här kommer en mycket kort lista på dumma saker som man inte borde säga:

1. Jag känner mig inte lika gammal som jag är…

Hahaha. Den var rolig! Alla andra tycker i alla fall att vi är i den åldern som vi ser ut att vara! Och om vi vore så unga i sinnet som vi tror skulle vi tycka sakerna på första listan vara roliga…

Nä, nu ska jag återgå till Antikrundan på SVT!

Och jag har i alla fall inte ätit något kött i dag! Och jag lever än… Konstigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar