måndag 8 februari 2010

Pust...

Jodå... Det blev en liten joggingrunda på 25 minuter... Inte så illa... Om det gick tungt? Hmm... Gissa! Första halvan gick väl bra. Men sen skulle jag hem också. Och då kom jag på att vi nog bor på högsta kullen i Molkom. Och när jag kom till våran gata så var jag ju tvungen att spurta. Grannarna står ju bakom gardinerna och kikar så jag måste ju visa vad ung och spänstig jag är! Hahaha...

När jag var ute och lufsade kom jag på att jag måste ha ett mål om jag ska orka fortsätta... Och vad skulle målet vara då tänkte jag... OS-maran 2012? Näää, det känns så långt bort på något sätt. Då kom jag på: Mål nr. 1: Att springa i från Eva och Leif på Molkomloppet i slutet på maj! Mål nr. 2 är något mer ouppnåligt. Det är att en av Sveriges bästa löpare, Jonas Buud, ska länka till mig från sin blogg! Men det är nog enklare att bli med på OS-maran! Hahaha...

Ska duscha nu. Får se hur benen känns i morgon...

3 kommentarer:

  1. Och hur skulle du kunna springa ifrån mig? Jag varvade de 60-åriga gubbarna på IVDM 3000m på Lugnet. Och har du kondis som en vältränad 60-åring?

    SvaraRadera
  2. Det finns träningstips på loppets hemsida, t ex:

    * Avsätt 2-3 gånger per vecka, ca 45 minuter per gång.
    * Tveka inte att varva löpning med gång.

    SvaraRadera
  3. Tjena Leif!
    Nä, jag tror inte att jag kan springa ifrån dig... Men det kan vara ett mål och en sporre för mig att bli lika bra som dig!!! Och än så länge finns det många både 60 och 70 åringar som springer ifrån mig! Men det är inte Maj än... Det är då det gäller! :-)

    SvaraRadera