tisdag 9 februari 2010

Jobbet…

Häromdagen skrev jag ju att jag hade lite dåligt med energi här på jobbet… Och, ärligt talat, det går inte så jätte mycket bättre nu. Nä, det är lite dåligt med orken… Vad beror det på då? Ingen aning. Det kanske bara är så att vi människor behöver lite förändring i livet, och inte bara arbeta med samma sak år ut och år in. Och vem kan göra något åt detta då? Jo, det är nog så illa att det inte är någon mer än jag själv…

Då och då brukar han som äger det här företaget fråga mig vad jag vill göra i framtiden, men jag brukar alltid ha svårt att komma på något bra svar.

Jag vill jobba med något viktigt, med något som liksom, ja vad ska man säga, ja liksom är viktigt för företaget… Om ni fattar vad jag menar? Jag vill att det jobbet jag gör verkligen ska synas och märkas… Och helst ska det ju vara något som inte alla kan… Men det är ju ett sådant jobb du har nu skulle en del säga. Ja det är möjligt, men jag tycker nog ändå att det är dags för någon yngre, piggare förmåga att börja på att ta över detta nu…

Och vad ska jag jobba med då, har jag funderat på. Och i dag kom jag på det! Jag ska bli vice VD när jag blir stor! Det är väl ett viktigt jobb? Undrar vad man behöver för utbildning för det? Tror ni att det räcker med fordonsteknisk linje på gymnasiet? Det måste det väl göra?

Ja för fan! Jag kan ju plus och minus och Excel så det ordnar sig nog!

Och vad skulle jag göra på dagarna då? Jo, till att börja med skulle jag styra upp samarbetet mellan marknad, teknik, produktion, logistik och kvalité! Det funkar bra nu men jag skulle se till så det blev ännu bättre! Och så skulle jag utbilda mina medarbetare så de kan allt jag kan! De är redan duktiga men jag skulle se till att de blir världsbäst! Och sen skulle jag hjälpa marknadsavdelningen så att vi fick in ännu mer jobb! Det borde väl jag fixa som är så trevlig?

Nä, nu ska jag packa ihop och åka hem! Vi hörs nog i kväll igen! Jag ska fortsätta drömma på hemvägen…

2 kommentarer:

  1. Jag minns att du ville bli sjukgymnast!

    SvaraRadera
  2. Hmmm. Ja just det ja... Men om jag blir vice VD först och sen sjukgymnast när jag blir vuxen kanske...

    SvaraRadera