fredag 12 februari 2010

Fredag morgon med ny tävling!

Jaha… Då är det fredag igen. Men det är en hel del att göra på jobbet först… Det ser inte ut som att jag hinner klart med allt det jag lovat den här veckan… Men det ordnar sig väl ändå!

Vad ska vi hitta på den här helgen då, tro? Kanske att vi ska ta den där turen till badhuset vi pratat om? Clara skulle tycka det var roligt och jag tror nog lilla Ella också skulle göra det…

Apropå Ella… Hon tycker inte om välling! Det trodde jag alla bebisar gjorde, men inte hon. Fast vi har provat alla sorter. Men gröt och mat vill hon ha! Jag kommer ihåg hur det var med Clara: Det var så smidigt på kvällarna. Hon brukade få sin vällingflaska och sen somnade hon så skönt i famnen… Det är inga problem med Ella heller, men man missar det där mysiga när hon somnar så där gött när man håller i henne…

Jag vill också göra lite reklam för Värmlands bästa fotograf: http://www.fotografmartin.nu/ Om ni går in på hans hemsida och tittar noga kan ni hitta lilla Ella på en bild! Om ni ser henne kan ni skriva en kommentar och tala om var hon finns! Den första som gör det, och svarar rätt, kan få ett fint pris! Jag tror att första pris blir ett usb-minne på en massa Mb! :-)

8 kommentarer:

  1. Jag kan inte vara med. Jag har ju tittat på den där bilden redan tidigare!

    SvaraRadera
  2. Tjena Eva!
    Det kanske blir som vanligt... Att ingen annan svarar! Då får du svara! Hmmm... Jag kanske har för dåliga priser på mina tävlingar? :-)

    SvaraRadera
  3. Eller för tävlingsoinriktade läsare?

    SvaraRadera
  4. Appropå ingenting kan du väl hälsa på hos en annan bloggare, den gamla storlöparen Ingmarie Nilsson. Hon tycker inte bara att man ska ha köttfria torsdagar utan köttfritt hela veckan! http://blog.nemonisimors.com/

    SvaraRadera
  5. Åh vilken go bild på charmtrollet :)

    SvaraRadera
  6. Tjena Ullis!
    Ja, hon är inte så tokig! :-)
    Men det är inte eran heller!

    SvaraRadera
  7. Det där med vällingen känner jag igen. Hugo har varit likadan. Gröt har dock fungerat bra men det är inte riktigt lika smidigt som välling.

    Trevlig helg på er!

    SvaraRadera
  8. Tjena Karisson/Hassel!
    Och jag som trodde att alla barn utom Ella tyckte om välling...
    Trevlig helg ni med! Och se till så att gästerna lämnar kvar lite i barskåpet åt oss! :-)

    SvaraRadera