torsdag 25 februari 2010

Träning...

Syrran tyckte ju detta skulle vara en löparblogg så det är bäst jag skriver om lite jogging i alla fall! Tyvärr blev det, på grund av diverse anledningar, ingen träning i dag... Vi får se i morgon. Då kanske!

Och så har jag ju förstått att man måste ha ett mål med träningen! Och nu har jag kommit på vad! Innan semestern i sommar är slut ska jag springa upp för berget på bilden nedan! Och alla som vill får följa! Vi startar i Mångberg, sen över Ekorrberget till XXX-berget. Sen upp på detta berg. Sen ner på baksidan och upp till Siljansleden. Sen över Borrberg och tillbaka ner till Mångberg...

Men... Vad heter XXX-berget? Alla som inte kan MÅSTE följa! Och det måste alla som kan också förresten! Vi säger i slutet på Juli? Ett par veckor före Vasa-stafetten!

Nu är det snöstorm igen förresten...

Här kommer bilden:

14 kommentarer:

  1. Det är litet fusk om jag svarar, eller hur?

    SvaraRadera
  2. Ja det är fusk! Du måste följa med utan att svara!

    SvaraRadera
  3. Och om jag svarar så ser ju alla andra svaret så då blir det med fusk...men jag hänger gärna med ändå! :-)

    SvaraRadera
  4. Konstig bild? Det där berget ska ju vara vitt! Annars finns det ju ingen mening med att ta sig upp? Om man inte har en sjysst dh-cykel med sig upp i liften...

    SvaraRadera
  5. Till Ingmarie: Vet du vilket berg det är? Det berget har jag och pappa och syrran sprungit upp för många gånger... Och brorsan Mats oxå men inte lika fort... :-)
    Vad kul att du hänger med! :-)

    SvaraRadera
  6. Nä, jag behövde ju inte springa lika fort som dig. Det var ju inte jag som blev bajsnödig och var tvungen att spurta till Mångbergs utedass...

    SvaraRadera
  7. Till Mats:
    Men jag vann! :-)

    SvaraRadera
  8. Jag har i alla fall sprungit banan för Fäbodlunken men är inte säker på hur den förhåller sig till frågan?

    SvaraRadera
  9. Frågan om papper? En relevant fråga då Fäbodlunkspåret passerar nämnda dass.

    SvaraRadera
  10. Till Mats och Leif:
    Nä, Fäbodlunken går ju åt andra hållet liksom. Ej över detta "stora" berg...
    Jag minns inte exakt just den episoden du nämner Mats. Jag har varit med om många liknande. Både med och utan papper... :-)

    SvaraRadera
  11. Det är lättare för mig att komma ihåg saker för mig än för dig. Inte bara för att jag är yngre än dig, utan främst för att jag inte gjort, och upplevt så mycket som du, så jag har inte så mycket att minnas. Och du behöver inte tala om för mig var 514meterskullen ligger i förhållande till fäbodrundan. Jag pratar bara om dasset utanför Mångberg, som ligger/låg exakt där jag säger i förhållande till fäbodrundan. (Förmodligen har du ingen aning om det, och resten av familjen har säkert förträngt det, men jag var faktiskt snabbast i familjen upp ett år. Du vågade inte ställa upp den dagen i mitt liv jag hittade en formtopp, men både Pappa och Eva var med!)

    SvaraRadera
  12. Jag tror jag vet...Var ju inte allt för längesedan jag flyttade från Dalarna...;-)

    SvaraRadera