lördag 20 februari 2010

Lördag fm:

Jag har lite dåligt samvete för att jag gnällde på webbverktygen.se i går. Det är ju en gratis tjänst, och då ska man väl inte klaga... Problemet för de har varit att de fått för mycket kunder på för kort tid så deras webbhotell har inte räckt till. De ska byta nästa vecka, sen ska det funka bra igen!

V75: Raden är klar och inlämnad. Som vanligt ser det bra ut innan hästarna sprungit. Men jag hoppas i alla fall att jag får fler rätt än lilla Mamma fick förra veckan! Jag tror att jag har två hästar med som ingen annan i hela Sverige har. Dumt eller klokt? Dumt antagligen, men vi får väl se...

Morgonrutin i Molkom: Clara vaknar klockan sju. Kryper upp till pappa. Somnar inte om. Vill titta på "Charlie och Lola". Sen vaknar Ella och säger: Mamma bla bla bla. Det betyder Mamma jag vill gå på pottan och baja. Och det kommer ett riktigt lass. Sen gör Clara och Mamsigull frukost. Sen är det dax för Papsi att gå upp för Clara tar av mig täcket... :-)

Lite notiser från text-TV: VCE i Arvika ska återanställa 100 personer. Det måste väl vara ett gott tecken!
Läser även att en del av taket på den där nya bandy arenan i Vänersborg rasat på grund av snön... I går satt jag och pratade med en kille från Trollhättan om arenan. Han sa (om jag minns rätt) att budgeten för bygget hade varit 140 miljoner men det blev att kosta 275... Och nu rasar taket... Är det bra?

Nä, nu ska jag ut och skotta!

5 kommentarer:

  1. Om det är bra att btak rasar av för mycket snö? Ja, inte fan är det dåligt i alla fall! Aldrig, aldrig aldrig dåligt med mycket snö!!! Helst året runt, jämt, alltid och mer! Roligt! Jag är glad!

    SvaraRadera
  2. Det stämmer altså det där; Man får det man betalar för.;-)
    Jag spelade på hästar med innan. Tills jag lärde mig det här; http://blog.nemonisimors.com/?view=entries&entryid=1705
    Hoppas det räckte med en skottning idag men det är ju å andra sidan bra träning. ;-)

    SvaraRadera
  3. Till Ingmarie: Du har rätt förstås. Varför ska vi ha så svårt för att ha kul tillsammans med djuren istället för att bara utnyttja de...

    SvaraRadera
  4. Till Ingmarie: Nej det är inte svårt för de flesta av oss. Men det finns många egoister bland oss... :-(

    SvaraRadera