lördag 27 februari 2010

Lördag kväll...

Godkväll mina vänner!

Är det bra med er? Här är bra! Jag har provsmakat vin-tetran... Och det är jag ju värd efter att jag lät bärsan stå kvar i kylskåpet i går!

Till att börja med: Jag tänker inte skriva ett ord om V75! Gissa varför?

Den här dagen blev väl annars inte riktigt som vi tänkt oss. Clara och jag skulle ju åka och köpa skidor åt henne. Och folkskygg som jag är valde jag att åka till fel stad. Karlstad i allmänhet och Bergvik i synnerhet är absolut inte roligt en "löningshelg"... Nä, så vi åkte till Filipstad i stället. Men... På de två ställen jag trodde det kunde finnas barnskidor var det inte öppet på lördagar... Så vi gick på ICA och storhandlade istället... Det behövdes ju oxå men jag kan tänka mig roligare lördagsförmiddagar... :-)

Sen åkte vi hem och gjorde upp att efter lunch och lördagsgodis skulle vi gå ut och åka pulka istället. Men när det blev dax för det började det snöa. Stora blöta flingor... Så vi hittade på lite inomhusaktiviteter istället... Till att börja med "bygga koja" som ni ser på bilden...

Efter middagen var det bästa barnprogrammet på SVT: "Häxan Surtant". Det är från 2006 men går i repris på lördagar. Förr i tiden fanns det även på "piratebay". Jag vet inte hur det är nu... Det var längesen jag var där... På något sätt känns det lite överflödigt efter "spotify" och alla "play" kanaler... Men det är klart... Någon gång behöver man väl något dyrt pc-program igen...

Nu väntar vi på att Charlotte ska åka hem tre-milen. Det är visserligen klassiskt men jag tror att i den formen hon är i har det ingen betydelse...

4 kommentarer:

  1. Din blogg är lika udnerbar som alltid!
    Jag bloggar också, mest om mitt liv som ung fru och mamma, men inget vardagsgnäll utan livets guldkanter;=) Mat- jag ÄLSKAR mat (kämpar för att gå upp lite i vikt), inredning, mode, BARN-mode, design, osv. Vårt hem var med i vi-föräldrars barnrumsrepotage för ett tag sedan och snart kommer vårt hem i en bok..*stolt*.

    Nej, nu ska jag blogga lite till imorgon.
    Kram på dig!!

    hälsningar Erica

    SvaraRadera
  2. Per, såg en riktigt rolig film igår som heter "Bröllopsfotografen". En svensk komedi med bra skådisar som Kjell Bergqvist, Tuva Novotny, Johannes Brost m fl. Det som gav lite extra krydda till filmen var att den utspelade sig till viss del i Molkom (sen om den är inspelad där är jag tveksam till). Det är med andra ord en måstefilm för er som bor i Molkom.

    SvaraRadera
  3. Tjena Jocke! Lite onödigt vetande: Ulf Malmros, som gjort den filmen, är född och uppvuxen i Molkom. Det är därför Molkom ofta förekommer i hans filmer. Se även "Den bästa sommaren" med Kjell Bergqvist! En kanonfilm! :-)

    SvaraRadera
  4. Till Erica: Visst är min blogg underbar! Jag håller med! :-)

    SvaraRadera