måndag 15 februari 2010

Måndag morgon!

Då var det måndag igen! Det är i och för sig inget ovanligt…

Jag börjar dagen med lite politik:

1. Jag såg på text-tv att 40 % av alla kommunpolitiska Sverigedemokrater har hoppat av… Reflektion: Inte ens puckona själva vill vara med i det partiet…

2. Läste även att Moderaterna har ökat drygt 3 % och sossarna tappat 3 %... Som jag sagt förut: Sossarna tänkte så rätt, men det blev så fel. Det är klart att de ska ha en kvinnlig partiledare... Men Mona??? Nu börjar även sossarna själva komma på att det inte skulle funka med henne som statsminister… Så lyssna nu kära sossar: Gör något åt detta då! Ni kan inte låta högern vinna en gång till!

För övrigt ser jag fram mot kvällen: Det blir en joggingtur då igen! Ska försöka hålla i gång trettio minuter i alla fall!

6 kommentarer:

  1. Jogging! Då ska du få två tips. 1) Inget vin till maten 2) Ingen starkbira till maten

    Jag ska inte springa idag heller.

    SvaraRadera
  2. Inte det? Inte ens till lunch? Det måste väl gå ur kroppen till klockan åtta i kväll? Eller? :-)

    SvaraRadera
  3. Folköl kan med viss tvekan accepteras. Annars kanske du hamnar i tråden "full vs nykter?" http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=644385

    SvaraRadera
  4. Hahaha... Jag var precis där och läste. Konstigt...
    Jag hade tänkt tipsa dig om den tråden. Det verkar som att många har erfarenhet av detta...

    SvaraRadera
  5. Som kommentar på 1:an så annonserar SD efter politiker på Facebook, då kan man snacka om ett parti med lite problem iaf. :-)

    SvaraRadera
  6. Hoppas problemen håller i sig!
    Men jag är rädd för att de ändå kommer att få en 5-7 procent av rösterna iaf. Men man får tänka så här: Bara 5-7 personer av 100 är helt dumma i huvudet. Då låter det inte så mycket...

    SvaraRadera