tisdag 23 februari 2010

Tisdag kväll:

Jo, det blev en liten joggingtur. Det är inte mycket att orda om egentligen, mer än att ett varv runt Molkom snart är för dåligt. Och att det var cirka 10 grader kallt och stora snöflingor som kittlade mysigt i halsen...

Som vanligt när jag joggar så snurrade det till riktigt i skallen. Oftast brukar tankarna vandra i väg till blivande OS-segrar och dyligt. Men i dag spårade det ut åt ett annat håll...  Dels tänkte jag på om jag någon gång kommer att springa upp för berget på bilden igen. Dels på vad kul det skulle vara med en "Garmin"...

Och då kom jag på hur jag skulle fixa en "Garmin". Jag ordnar en tävling här på bloggen! Alla som svarar kommer att bli vinnare! Tävlingen går till så här: Nedan kommer ett antal frågor. Alla som INTE svarar i kommentatorsfältet nedan MÅSTE skicka pengar i ett kuvert till mig! Alla andra som svarar får vara med och dela på alla pengar som blir över efter att jag köpt min "Garmin". Och ni får svara fel! Vad smart jag är va? Senast halv ett i morgon måste ni komma med ett svar! Annars är det bara att börja skicka pengar!

Här kommer frågorna:

1. Vad heter berget?
2. Hur högt är det?
3. Hur många höjdmeter hade jag kvar innan jag nådde toppen när jag blev "forbidden" att fortsätta?
4. Vad var det jag reagerade mest på när jag lufsade uppåt och passerade klättrarna i snöstormen?

Svåra frågor va? Här kommer bilden:

6 kommentarer:

  1. Smatterhorn. Inte tillräckligt. ca 4000. "Jäklar vilka fula rövar alla bergsbestigare har"

    SvaraRadera
  2. 1) Tora Berger
    2) 164cm
    3) 1m gissar jag. men lite nyfiken varför hon förbjöd dig att fortsätta?
    4) Lufsade uppåt? Gissar att du reagerade på de vältränade låren.

    Vinner inte jag så tror jag Tora eller brosan Lars har en Garmin du kan få ärva.

    SvaraRadera
  3. Till Mats: Du har svarat fel så du får defenitivt vara med och dela på alla pengar! :-)

    Varför börjar inte du med skicross? Det ser kul ut! Finns det någon bana i Sälen?

    Till Leif: Du har oxå svarat fel. Grattis! :-)
    Och fasiken va lätt det gick att springa i dag...

    SvaraRadera
  4. Jag är mer seriös än min sambo men kan inte alla svaren ändå.
    1) Matterhorn
    2)4478 meter
    3)3020 meter
    4)Att getterna var så pigga och skuttade så lätt

    SvaraRadera
  5. Till Eva! Grattis till dig oxå! Du har oxå ganska fel men mer rätt än Leif!

    SvaraRadera
  6. Brukar finnas en riktig bana vid tandådalen. Vet dock inte om dom fixat till den i vinter. Har inte kollat. En pyttebana, utan hopp, har dom i Lindvallen. Men den såg inte ens rolig ut... Och dom gamla avdankade käppåkarna är för ruskit snabba på sånna där banor. Hur mycket man än satsar genom kurvor och över hopp lyckas dom ändå få med sig lite mer fart... Kul är det, men svaret på din fråga är att jag helt enkelt är för dålig. På det också. Och jag är helt säker på att jag svarade rätt på sista frågan!

    SvaraRadera