torsdag 4 februari 2010

Morgon strunt...

Godmorgon mina vänner.

Vi måste vara tysta nu... Kidsen och min älskling ligger och sover...

Morgonstund har guld i mund, stämmer det? Det känns inte så just nu i alla fall...

Det snöar inte nu så vi åker väl upp till Sandviken. Får se vad de har att komma med. Men de får väl bjuda på lunch åtminstone hoppas jag... För övrigt måste jag säga att det har blivit alldeles för lite mutor i ekonomikrisens spår i den här branchen! Äsch... Skojar ju bara! Men samtidigt: faktum! :-)

Jag skulle vilja ni funderar på en grej under dagen och skriver kommentarer nedan! Varför fick inte jag det där stora blogg-priset? Hur ska jag bära mig åt för att få det nästa år? Vad ska jag skriva om?

Ha en bra dag! Måste åka nu!

8 kommentarer:

  1. Svaret på din fråga är ganska enkel. De som blev prisade blev det för sina blogginsatser 2009. Eftersom du inte höll på med bloggande på den tiden så var du tyvärr aldrig aktuell. Däremot lär det väl inte vara något snack om var priset ska hamna 2010....? Blir stor fest i Molkom när de kommer och ska dela ut priset :)

    SvaraRadera
  2. Haha... Är det så enkelt! Tänkte inte på det när jag skummade igenom Aftonbladets sajt i morse! Men vi får se var festen blir. Molkom eller Järfälla... Det är frågan!

    SvaraRadera
  3. Hur går det, har sandviken imponerat på dig? Appro på sandviken, får jag fortsätta plana med en 245a? Eller ska dom omgående ersättas av 345or?

    Och bloggpris? Jag tror att en prisad blogg kräver att läsarna bidrar med kloka och vältänkta kommentarer. Och tyvärr, där faller din blogg! 9o% av kommentarerna består ju av ointelligent svammel! Tror du behöver fler läkare och färre fräsare bland dina läsare!

    SvaraRadera
  4. Du får plana med allt som inte är 90gr... Helst en 10gr HFM fräs...

    Tror du har rätt om kommentarerna om du är de 90 procenten! :-)

    SvaraRadera
  5. Du har ju inte berättat om vem den där HFM är ännu!
    *Väntar med spänning*

    SvaraRadera
  6. HFM är en ny metod att fräsa som står för "High Speed Milling". Googla på det!
    Har du glömt allt sen du jobbade på det moderna, trevliga stället partnertech? Eller kanske ska du byta ut din verkstadshhandbok från 1939???????? Hahaha! Nu fick jag till det!

    SvaraRadera
  7. Å fan. I min står HSM för hög speed milling. Och HFM skulle väl kunna vara hög feed milling. Men vad vet jag, min handbok är ju gammal, och på partnerknäck dög jag inte. Bra ledning som vet hur rensar bort dom som inget dugaer till! "ge dom lite pengar, typ samma som dom skulle få i AD, så håller dom käften och drar!" Yepp, fina killar där! Och dom hade ju rätt. Vi tog ju pengarna och drog!

    SvaraRadera
  8. Oj. Menade förstås "High Feed Milling". Men du vet: även den bäste osv... Nä nu sover vi. Gonatt!
    Ps. pengar kan ju va bra att ha i detta kapitalistsamhälle? Hahaha.........

    SvaraRadera