måndag 1 mars 2010

Måndag morgon…

En som är glad i dag: Lillebror Mats! Det har ju kommit en dryg decimeter pudernö i natt. Själv blir jag allt att längta lite efter våren… Men, men… Man får väl försöka att inte hänga upp sig alltför mycket på vädret!

I går blev lilla Clara sjuk. Men det kanske var dags… Hon har ju hållit sig frisk hur länge som helst nu. Fast hon går på dagis! När vi skulle äta middag i går så sa hon att hon frös fast det var full sprutt i kaminen. Sen tog vi tempen och hon hade en 38-39 grader. Och det var lika i morse… Så i dag blev det i alla fall inget dagis.

Hon har ju sina problem med allergier och astma, men förkylning och feber brukar hon sällan ha… Vad jag minns så har hon inte haft riktig feber sen hon hade lunginflammation men så illa skall det inte vara den här gången…

7 kommentarer:

  1. Jag är glad. Fast det fortfarande är på tok för lite snö. Håller på med min snöhög hemma. Den vattnas och underhålls. Siktar på stjärtlappsrace på midsommarafton.
    Och trist med Clara. Ebba är febrig hon med. Nåt luftrörstjosan sa doktorn vi hälsade på i lördags. Andningen blev bättre efter att hon suttit och sniffat i en tratt en stund. Var visst nåt dopingklassat medel i den där tratten. Så det blir nog idrottare av henne!

    SvaraRadera
  2. Tjena Mats!
    Hoppas Ebba oxå kryar på sig!
    Fick du med sniffa i tratten? :-)

    SvaraRadera
  3. Nix. Jag höll i lillebror i nackskinnet så han inte skulle riva sjukhuset.

    SvaraRadera
  4. Men frågan är då om det var han som rev ICA Maxi?

    SvaraRadera
  5. Inte omöjligt Leif. Han och Ebba har hängt med mormor idag. Och det är ju inte alltid hon hinner med i svängarna...

    SvaraRadera
  6. Hur mår Clara nu då?

    SvaraRadera
  7. Tjena Syrran!
    Jag svarade ovan...
    Och precis nu kom jag på att jag ljög... Jag hade ju feber när jag hade inflammationen i benet...

    SvaraRadera