tisdag 2 mars 2010

Robotar!

Eftersom jag vet att det är många av er som går och funderar på att köpa en industrirobot så kommer här några tips!


Det bästa fabrikatet ni kan välja är en sådan här gul och fin robot som det står Fanuc på! Ni köper de från Fastems i Kungälv som även tillhandahåller utomordentlig service och support! Fanuc robotarna är dessutom mycket driftsäkra så behovet av reparationer, service och reservdelar är minimalt…




Köp absolut INTE en sådan här ful orange robot som det står ABB på! Jag lovar: Ni kommer bara få en massa problem och bekymmer som ni slipper om ni väljer en Fanucrobot istället!





Till Fastems: Reklamarvode mottages tacksamt! Mitt bankkontonummer på Nordea är: 3025 02 04630! Till mina läsare: Skriv nu att ni tänker köpa en Fanucrobot så Fastems betalar mig lite reklampengar!

10 kommentarer:

  1. Aldrig kört med Kuka2 mars 2010 kl. 12:54

    http://www.kuka-robotics.com/sweden/se/

    Tycker dom här verkar skojjigare

    SvaraRadera
  2. Hej kollega!
    Kuka och även Motoman är bättre än ABB men sämre än Fanuc!

    SvaraRadera
  3. OK att ABB-roboten är lite ful, men nu pratar vi teknik. Inte känslor. Och då måste du tala om varför den gule är bättre än den orangea. Sa jag att jag har jobbat i ASEA-koncernen?

    SvaraRadera
  4. Tjena Leif!
    Främst är det ju driftsäkerheten... De där ABB-robotarna blir görstölliga ibland! Och det beror INTE på programmeraren! :-)
    Och så är de mycket mer tungjobbade överhuvudtaget!

    SvaraRadera
  5. Vadå ful? Skulle orange vara fulare än gul? Förutom färgen ser de ju helt likvärdiga ut!

    Roligare är att Clara mår bättre. Och jag vilar idag så du som ska träna kan känna dig bättre än mig! :-)

    SvaraRadera
  6. I trollhättan skruvar dom ihop skräpbilar som dom försöker kränga till överpris. I Västerås skruvar dom tydligen ihop skräprobotar som dom försöker kränga till överpris. Vad är skillnaden? Varför vill du rädda den ena men sänka den andre? Är det mer synd om en bilbyggare som blir av med jobbet än en robotbyggare?

    SvaraRadera
  7. Till Mats:
    En bra och relevant fråga...
    Jag får fundera på den!
    Men om man skulle ponera att jag hade både en peugot och en saab och saaben krånglade som fan men peugoten gick bra skulle jag nog inte vara lika positiv till saab... ;-)

    SvaraRadera
  8. Så du menar att det är bra för Saab att dom inte säljer så mycket bilar? :-D

    SvaraRadera
  9. Mats: Det bästa vore väl om både ABB och SAAB gjorde bra grejer som inte krånglade och som alla ville ha? :-)

    SvaraRadera
  10. Till ABB folket i Västerås som varit här och läst två dagar i rad: Funderar ni på något? Skriv en kommentar isf eller skicka ett mejl så kan vi nog lösa det! Mejladress: perans@telia.com

    SvaraRadera