fredag 5 mars 2010

TV-tips i dag!

I brist på bättre skulle jag vilja tipsa om filmen "Gone baby gone" på femman halv tio i kväll. Jag har inte sett den men jag har läst boken och den är kanon. Den är skriven av en av mina favoritförfattare, Dennis Lehane. Han har skrivit många böcker och alla är bra. Den kanske mest kända är "Patient 67" som också har blivit film precis, typ, nu... Det är Martin Scorsese som regisserat och i rollerna syns bland annat Leonardo Di Caprio, Mark Ruffalo, Max von Sydow och Ben Kingsley. Di Caprio har jag tidigare inte tyckt något vidare om, men han kanske har vuxit till sig...
Onödigt vetande: Dennis Lehane är även en av Stefan Holms favoförfattare...

1 kommentar:

  1. Efter att jag sett en timme av "Gone baby gone" kom jag på: Vi har ju sett den! Och det var en bra film! Hoppas ni ser den ni med! Vill ni veta hur den slutar? :-)

    SvaraRadera