söndag 7 mars 2010

Söndag kväll...

Till att börja med: Det var väl kul att Brink vann vasaloppet! Jag har inget emot Thynell men han har ju redan vunnit och Brink har ju inte varit känd för att vinna... Hoppas att denna framgång ger mersmak åt honom...

Mina skidäventyr idag: Jag blev ju tipsad i går att jag skulle spänna på mig skidorna och åka med Clara. Så jag gjorde väl det. Jag gick ut först och tänkte göra ett fint spår på tomten. Men det var inte så lätt i 70cm snödjup. Det är synd för er att det inte finns några foton från detta. Men Clara sa att hennes mor hade stått i fönstret och tittat och skrattat väääldigt mycket. Senare fick jag veta att det var lika med grannarna... Men jag tog mig runt några varv i alla fall. Efter ett tag frågade jag mig själv: "Varför har du tagit på dig skidorna?". Jag svarade: "För att jag trodde jag skulle tycka det var roligt." "Men..." Svarade jag, "Det var ju inget roligt..."
Men, i allafall, efter ett tag kommer Clara ut. Och jag är jättehurtig och frågar om vi ska åka skidor nu... "Hmmm..." Säger hon. Men vi spänner på henne skidorna och försöker hasa i väg några meter... Då säger hon: "Snälla pappa, kan vi inte ta av mig skidorna och åka pulka istället?" Och det är klart vi kunde. Jag tror nog att detta med skidåkning hinns med om Clara vill. Och vill hon inte så kvittar det. Hon är världens bästa treåring ändå!

Sen blev klockan så mycket så vi hann inte laga middag. Så det fick bli pizza! Men det är ju inte det sämsta!

Och sex rätt på V75 i går. Undrar hur det gick för Jocke och gänget?

6 kommentarer:

  1. Försöker igen.
    Men finns det inga skidspår i skoge, eh, jag menar Molkom? Du vet, såna där som är gjorda med skoter och kälke, eller kanske en riktig spårmaskin? Allt blir så mycket roligare med bra förutsättningar.

    SvaraRadera
  2. Hmmm... Var det allt? Eller har du mer "ugglor i mossen" att komma med? :-)

    SvaraRadera
  3. Det gick inget vidare på V75. Stannade på 5 rätt denna vecka men då det ändå inte var någon utdelning att tala om så spelar det mindre roll.

    Jackpot på lördag.....då tar vi dom...

    SvaraRadera
  4. Okej. Det är svårt att lära sig åka skidor i vuxen ålder. Att ni väntat ända till 3 år ålder med att spänna på henne ett par skidor ställer förstås till det en del. Det ska vallas i tid, det som halkigt ska bli. Så risken är stor att det är kört för Clara som skidåkare. Men som sagt, hon hittar säkert nåt annat att göra.

    SvaraRadera
  5. Jocke: Det dumma för mig va att just i första loppet hade jag en del udda pållar. Men inte den som gick och vann...

    Mats: Jag spionerar och upptäcker att du är hemma i dag...

    SvaraRadera
  6. Japp. Vattkoppor o feber.

    SvaraRadera