tisdag 16 mars 2010

Rebus!

Eftersom gårdagens gåtor blev en sån otrolig "tittarsuccé" så kommer här en rebus som är ännu sämre... Självklart har jag hört även den här på jobbet... Ni förstår vad hemskt det måste vara för mig att jobba på det här stället när man tvingas utstå sånt här:


Ser ni vad det är på bilden? Det är alltså "en fisk" minus ett "ess" som "är lika med" någonting... Och detta har ingenting med den här Fisken att göra utan det handlar om en helt annan fisk...

Fundera på detta! Och om jag märker att ni inte kan och är riktigt nyfikna så lovar jag att komma med svaret någongång under dagen. Men kom i håg: Denna är riktigt dum! :-)

En liten ledtråd: Svaret blir något man kan ha på sig på vintern...

4 kommentarer:

  1. Ylle? Jag ger upp! Det hade fan varit lättare om svaret varit "jag". :-)

    SvaraRadera
  2. Sv: Du menar att man måste veta vad din fisk heter? Ha, ha, ha!

    SvaraRadera
  3. Fisken: Jag SA den var dålig! :-)

    SvaraRadera