tisdag 9 mars 2010

Bit för bit: Ett djur!

Tre poäng:

Finns djuret bara i en "fabel"? Eller finns det i verkligheten? Ja, därom tvista de lärda... Men tydligen, om man googlar lite, har det varit synligt i både Säfsen och Attmar... Och djuret är inte en vampyr... Men kanske, kanske att det finns ett litet samband ändå? Men "mitt" djur vill inte ha blod...

NU borde någon kunna lista ut vad jag är ute efter... Annars får ni vänta till i morgon förmiddag på två-poängarn... Om jag kan hålla mig så länge...

8 kommentarer:

  1. Kan det vara en enhörning? Pontus Enhörning kanske har varit i Säfsen...?

    SvaraRadera
  2. Tjena Jakob! Nä, det är fel! Och det är inte en uggla heller... :-)

    SvaraRadera
  3. Jaha, nu har jag googlat i 45 minuter i stället för att gå ut och träna. Inte bra, speciellt inte när jag inte hittar det jag söker...

    SvaraRadera
  4. Näcken Pers lillebror9 mars 2010 kl. 19:40

    Näcken brukar ju hänga i dom trakterna. Och han gillar ju vatten. Som är en vätska. Men är han ett djur?

    SvaraRadera
  5. Se där! Ytterligare ett fel! Roligt! Nä, näcken är väl inget djur?

    SvaraRadera
  6. AHH va f-n!! Det måste väl vara en mus en sån har jag bara sett tre ggr på sjutton år så man kan väl undra om den verligen finns.

    SvaraRadera
  7. Ja ja k:åt fattas. Så det får komma i efterskott.

    SvaraRadera
  8. Pigg å nyter: Det va oxå fel! :-)

    SvaraRadera