torsdag 4 mars 2010

Torsdag!

Jag vet inte om ni minns det… Jag hade nästan glömt bort… Men för länge sedan försökte ju jag starta en ”kampanj” som hette ”Den köttfria torsdagen”! Jag hoppas ni kommer ihåg och att jag fick någon att minska sin köttkonsumtion. Anledningen till att jag glömt är att jag sedan dess haft många köttfria dagar och det behöver inte vara just torsdagar… I min matlåda i dag: Pasta, grönsaker och en burk eko-tonfisk. Och jag vet, fisk ÄR kött men det blev så i dag ändå… Enligt WWF är det OK med MSC-certifierad albacor, Thunnus alalunga, eller vit tonfisk som den även kallas.

I morgon tror jag att jag ska vara hemma och ta en föräldradag. Förutom att vara med kidsen skulle jag behöva upp på taket och skotta lite, i alla fall på altantaket. Jag VET ju att det håller! Men ändå: grannarna gör mig nervös. De har skottat sina tak och jag ser att de tittar på vårat och ser lite fundersamma ut…

Clara är fortfarande inte riktigt kry. Men hon blir bättre för varje dag. I morse hade hon ungefär 37.5 grader och det är ju inte så mycket. Men det har varit lite knepigt. Har man feber brukar man väl vara förkyld? Men näsan har inte runnit och hon har nästan inte hostat något. Men, men… Hon är allt frisk till på lördag i alla fall. Det vet jag! Och då skall vi nog prova de nya skidorna. Jag hoppas hon kommer att tycka det blir roligt!

10 kommentarer:

  1. Står inget om fiskpinnar där? Enda fisken som är ätlig! Med pulvermos till! (Potatispotatismos är det bara klumpar i. Äckligt!)

    SvaraRadera
  2. Till Fisken: Gös går bra! :-)

    Till Mats: Fiskpinnar som är gjorda på gös går jättebra! Du ska vispa potatispotatismoset med elvispen! Då blir det inga klumpar!

    SvaraRadera
  3. Klumpar blire, även med elvisp. Små, men ändock klumpar!
    Och vaddå gös? Gjorda på? Fiskpinnar är väl fiskpinnar? Fyrkantiga fiskar, utan ben, som simmar omkring i sjön!

    Och Ebba har varit hemma med nån halstjosan en dryg vecka. 1 dag dagis. Nu vattkoppor. Ville? Jo, han har fått feber och hosta. Och när han hostar i febrigt tillstånd, då spyr han. Alltid. Latjolajban! Tur man har tvättmaskin så man slipper köa till tvättstugan!

    SvaraRadera
  4. Ok. Nu vart jag riktigt orolig här...Potatismos ÄR väl gjort av pulver va?

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att du har så många köttfria dagar att du inte ens kommer ihåg att du har dem! :-) Jiha!Och när du kommer till 08:a land någon gång så kan du komma och testa powerplate innan vi går en "vego-runda" och käkar så magarna står på fyra håll.;-)

    SvaraRadera
  6. Till Mats: Du kanske vet var "Fiskens" slalombacke ligger? Det verkar inte vara Damshöjden?

    Till Fisken: Kul att du är här! Du verkar vara en trevlig, bortskämd filur! :-)

    Till Ingmarie: Vad är powerplate för något modernt? Jag vet vad "löpardojor" och "skivstång" är iaf! :-) Jag ser fram emot vegorundan! Får man ta en bärsa då? :-)

    SvaraRadera
  7. Fisken: Ja, riktigt potatismos är gjort av pulver. Men det finns en del, oftast snåla människor, som köper konstiga bruna knölar och rör ihop till nåt dom kallar mos. Knölsoppa säger jag. Ungefär som barkbröd och nässelsoppa...

    SvaraRadera
  8. Va?! Har du missat vad Powerplate är?? Gå genast tillbaks till min blogg och uppdatera dig!;-) Och ja, man får ta en bärsa då. Ekologisk. ;-)

    SvaraRadera
  9. Ingmarie: Ibland spelar jag ännu dummare än jag är... :-) Jo, jag har lite koll...

    SvaraRadera