måndag 8 mars 2010

Måndag morgon…

Jag lyssnade med ett halvt öra på P3nyheter när jag åkte in till jobbet och noterar följande:

Sandra Bullock har vunnit en Oscar… I min värld är hon en skådis i filmer som ”Miss secret agent II”… Vad har hänt? Är det jag som inte lyckats hänga med på grund av, eller kanske tack vare, små barn?

Sen noterar jag även att J-O Waldner vunnit SM för sjutusende gången. Och det är ju jätteroligt! Vi är ju nästan jämngamla! Men de måste ha ett litet problem med återväxten inom pingisen…

För övrigt: Nu är Vasaloppet över. Försvinn NU snö!!!

Och jag noterar även en positiv kommentar på min ”Elvis” från i fredags! Det tyckte jag var roligt och det livar upp MIN måndag lite grann! :-)

Vad gör NI för att bli glada på måndagar?

8 kommentarer:

  1. Tänk om inte Jörgen Persson åkt ut i semifinal, då hade det blivit en SM-final mellan två gamla superstjärnor. Du ser Per, man blir aldrig för gammal...

    SvaraRadera
  2. Leif: Nej, det är sant!

    SvaraRadera
  3. Lite märkligt då när Mats säger att Clara är för gammal för att skidor :-)

    SvaraRadera
  4. Inte för gammal för åka skidor Leif!
    Jag säger bara Järbyn!
    Det gällde att lära sig åka skidor!
    Om det inte är för sent Leffe, lär dig läsa, och ta till dig, det som skrivs!

    SvaraRadera
  5. Frågan var ju hur man skulle bli GLAD på måndagen! :-) Glömde ni det? ;-)

    Till Mats: Nä, är man tre år är man inte för gammal att lära sig åka skidor. Om man själv vill förstås!

    Till Leif: Mats snackar bara goja! :-)

    SvaraRadera
  6. Ja, för vem fån helst kan ju se hus seriöst skrivet "Mats sa...
    Okej. Det är svårt att lära sig åka skidor i vuxen ålder. Att ni väntat ända till 3 år ålder med att spänna på henne ett par skidor ställer förstås till det en del. Det ska vallas i tid, det som halkigt ska bli. Så risken är stor att det är kört för Clara som skidåkare. Men som sagt, hon hittar säkert nåt annat att göra." är.
    Ja, om itne är nollåtta, eller nollåttawannabee då...

    SvaraRadera
  7. Måste ha missat något...Var det inte för NIONDE gången JO vann SM...?

    SvaraRadera
  8. Ingmarie: Är det sant? Är det bara nio? Men han har hållit på och spelat i sjutusen år väl? :-)

    SvaraRadera