söndag 28 mars 2010

Söndag...

Hallå! Är det bra med er allihopa ute i stugorna?

Till två av mina vänner: Välkomna hem från Portugallien! Nu hoppas jag kommentarerna börjar på att komma igen här på bloggen...

Jag fick ett SMS av en kompis idag som frågade om jag har slutat springa eftersom jag inte skrivit något om det på flera dagar. Nähä då! Jag har bara varit lite förkyld samt att jag prioriterat en del andra saker... Nu är väl förkylningen nästan bra så jag får se om det blir något i morgon... Men på tisdag i alla fall är det meningen att jag ska in till Karlstad och träna med "IF Göta"... Varje tisdag har de tydligen en öppen träning som alla får vara med på och nu har en kompis övertalat mig att följa. Det blir roligt, hoppas jag...

Jag har varit inne och läst på en riktigt bra "löparblogg" i dag: maxochnisse. Det är tydligen flera olika skribenter som skriver och de är roliga att läsa allihopa. Och de skriver ju inte bara om träning...

Personligen skulle jag inte ha en aning om vad jag skulle skriva 9 dagar av 10 om jag bara skulle skriva om löpning. Och detta även om jag kom tillbaka till gammal god form...
Jag menar: Ska man träna för att springa halvmaran på typ 1.16 eller milen på 36... Hur svårt kan det vara? Hur mycket teori skall det behövas för det? Det är väl bara att springa så fort man kan... En sisådär fem-sex mil i veckan fördelat på en fyra pass...

Sen tycker jag förstås att det finns många bra anledningar till att vara mycket mer seriös och ta det mycket mera allvarligt. Som att man tränar för att man mår bra av det och tycker det är kul till exempel. Men jag menar bara att JAG skulle ha väldigt svårt för att hitta på saker att skriva om angående löpträning flera gånger i veckan...

5 kommentarer:

  1. Ja! Häng på Sören (Persson) tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Men om man optimerar sin når man sin drömtid lite enklare. Och om du tränat mer vetenskapligt kanske du haft bättre tid på halvmarathon än Ingmarie!

    Och, det finns massa bloggar där ute som inte handlar om tider utan bara att klara av att springa ett marathon. Alla har ju inte talang som en korp :-)

    SvaraRadera
  3. Syrran o leif: Görsköj att ni är hemma igen och att ni haft det bra! Hur snabb är denne Sören? De delar tydligen in i olika grupper. Jag tänkte välja den långsammaste...
    Leffe: Jag skrev lite klantigt. Jag menar liksom att det är passen man blir riktigt trött på som gör så man blir en bättre löpare... Övriga pass är jättesköna och bra för psyket men jag tror inte man blir så mycket bättre på att springa om man redan kan springa milen på 45 och gör det varje vecka ändå... Om du fattar vad jag menar? :-) Men vi springer ju inte bara för att bli bättre på att springa utan vi springer ju för att vi vill springa... Nä, vad krångligt detta blev... :-)

    SvaraRadera
  4. Nä. Vi springer för att inte bli för tjocka för att göra sånt som är skoj. Tex åka skidor och cykla i skogen. Tider är för dom som äger en fungerande klocka...

    SvaraRadera
  5. Vi känner till Sören från hans tid i Hemlingby. Han var bra då men är nu än bättre. Kör i M45 i år som du men är väl god för 32 min på milen, typ. Klocka äger jag, dock ingen cykel :-(

    SvaraRadera