onsdag 17 mars 2010

Onsdag Kväll!

Var det någon som såg Draknästet på tvåan nu i kväll? Det handlar om olika mer eller mindre begåvade entreprenader som har någon idé de vill förverkliga men det saknas kosing... Därför försöker de få hjälp av en "drake" eller riskkapitalist som sitter med mycket pengar...

Jag vill också vara med där! Men jag har ingen aning om vad jag ska tillverka... Kan ni hjälpa mig med lite ideér därute tror ni? Jag kan, med hjälp av mina svarvar och fräsar, göra precis vad som helst! Men jag vet inte vad... Det funkar ju inte med typ mässingsljusstakar, för sådant tillverkas billigare i Asien... Nä, det måste endera var något man kan ta riktigt bra betalt för alternativt något man kan sälja riktigt mycket av! Helst något ALLA i hela världen vill ha!

Så hör upp nu mina vänner! Kom med ideér! Vad skall JAG tillverka???

7 kommentarer:

  1. Jag fundera och funderar och funderar och funderar och funderar men det är banne mig blankt i skallen. Typ som vanligt alltså...;-)

    SvaraRadera
  2. Om jag kommer på nån sån pryttel Per så lovar jag att inte tala om det för dig.
    Jag kommer att göra den själv här i våra fräsar och svarvar!

    SvaraRadera
  3. Ingmarie: Om du kommer på något så hör av dig! Vi delar på pengarna! :-)

    Mats: Borde vi inte samarbeta? Om man lägger ihop våra hjärnor så borde det ju nästan bli en normalstor? :-)

    SvaraRadera
  4. Eller också blir det härdsmälta...

    SvaraRadera
  5. Jag funderar fortfarande...;-) faktum är att mycket av konsten i Sedona skulle du säkerligen kunna efterapa på något vis. Och de säljs inte billigt!

    SvaraRadera
  6. Ingmarie: DET var ett bra tips! :-)

    SvaraRadera
  7. Jag vet inte... men får du nåt förslag du inte vill ha så släng över det till mig! Grymt bra program!

    SvaraRadera