torsdag 4 mars 2010

Tävling!

Det har ju blivit en liten (o)vana för mig att ha små tävlingar här på bloggen där olika berg förekommer...

Så därför, mina damer och herrar, kommer här en till! Denna gång är det något svårare... Jag vill veta dels vad staden på bilden heter, vilket torde vara ganska lätt, och dels vill jag veta från vilket berg fotot är taget! Och jag vill att ni ska ha svarat innan jag kommer hem från min joggingrunda! Fixar ni det? I så fall lovar jag att tänka ut ett trevligt pris under tiden jag joggar! Här kommer bilden:

5 kommentarer:

  1. Yepp. Jag vann. Igen!

    1) Jerusalem.

    2) Oljeberget.

    SvaraRadera
  2. Vad vann Eva nu då? En fri start i öppna Molkom-mästerskapen? Eller lite källkod för numerisk styrning av en orangea svarv?

    SvaraRadera
  3. Grattis Eva!
    Hur kom du på att det var just oljeberget?
    Jag fick så mycket annat i huvudet när jag joggade så tyvärr kom jag inte på något bra pris... Jag funderar än...

    SvaraRadera
  4. Hmm. Enda berget i trakten som jag känner till. Och Jerusalem insåg jag eftersom bilden är daterad 2006 och det var nog enda utlandsresan du gjorde det året! :-)

    SvaraRadera
  5. Hmmm från mig... Du är smart!

    SvaraRadera