söndag 31 januari 2010

Tävlingen!

Nu är tävlingen från i onsdags avgjord, så ni behöver inte skicka in fler svar.
Ett fullständigt korrekt svar är nämligen inskickat av Eva i Falun! Grattis Eva!
Som pris får du, som jag skrev, en stugweekend i Värmland valfri helg för två personer! Vi hörs av via mejl angående detaljerna.

För den vetgirige kommer här svaren:

 1. Vad heter berget som bilden ovan är tagen från? (Den var enkel va?)
Svar: Gesundaberget

2. Hur högt är berget?
Svar: 514 meter

3. Vilken känd person har ett eget land vid foten av berget? (En luring!)
Svar: Tomten

4. Vad heter den stora ön i mitten på bilden? (Lätt!)
Svar: Sollerön

5. Vad heter den lilla ön som ligger mitt på bron som förbinder den stora ön med fastlandet? (Lite svårare!)
Svar: Lerön

6. Vilken känd fotograf som var kompis med Dan Andersson är född på den stora ön?
Svar: Karl Lärka

7. Hur många gånger kan man springa upp och ned för berget? Den är jättesvår så här kommer tre alternativ: 1. 100 gånger X. 0 gånger 2. Ingen aning. Fråga Jonas Buud!
Svar: Bäst att fråga min kompis Jonas Buud!

Inom kort kommer en ny tävling! Håll utkik! Och än en gång: Ett stort grattis Eva!

3 kommentarer:

  1. Vän av ordning undrar då om det var fler än jag som besvarade frågorna? :-)

    SvaraRadera
  2. PS. Jag antar att vi talar om en Friggebodsweekend? :-)

    SvaraRadera
  3. Hmmm, man kan säga som så att det var bara du som hade alla rätt!
    Jo visst! Det bli en lyxweekend i friggebod! :-)

    SvaraRadera