torsdag 28 januari 2010

Gladare!

I dag känner jag mig på bättre humör. Jag tror jag vaknade på rätt sida i morse! Jag ska nog vara snäll mot både sossar och sverigedemokrater! Iallafall en liten stund!

Dessutom har Drottning Maud Av Fimek gjort ett kanonjobb! Vi hade 128 ämnen (av ngn konstig anledning har stålverken problem att få fram material. I dessa tider borde de väl ha massor i lager?) till en detalj som kunden ville ha 125 av... Det fixade hon i går kväll. Av 128 ämnen gjorde hon 127 kanondetaljer. På den hundratjugoåttonde var det ett mått som blev 0,02mm utanför tolerans... Dessutom kämpade hon till klockan ett i natt med detta! Det är klart man blir glad när man har sådana medarbetare! :-)

Fö. tycker jag att det är för lite brudar i verkstadsbranchen! Jag tror stämningen skulle bli bättre om det var fler tjejer här som höll oss grabbar på jorden! Men jag tror verkstadsindustrin har ett litet oförtjänt dåligt rykte. Men det är inte illa. Iallafall inte om man har en gnutta intresse för teknik!

Så lyssna nu brudar: kom hit och sök jobb! Senast efter semestern är jag säker på att vi kommer behöva mer personal!

2 kommentarer:

  1. Tycker du att jag ska söka? Eller kanske är jag för gammal? :-(

    SvaraRadera
  2. Vi kan byta jobb ett tag du och jag! :-)

    SvaraRadera