onsdag 20 januari 2010

Kyrkligt:

Signaturen "Toker" har i en kommentar nedan talat om att han ofta och gärna ber till Gud om allt möjligt. Så snäll som jag är letade jag reda på ett litet smidigt sett för honom att be (det är Nanok på www.metro.se som tipsar):

"Visste du att det går bra att be på nätet eller via sms? Svenska kyrkan har en egen webbsida med mysig bakgrunds­musik där man kan fylla i en liten ruta och skicka i väg en bön till Gud. Det du skriver in skickas ano­nymt till en av domkyrkorna. De publicerar vissa böner på sin hemsida och man kan läsa andras böner. Man kan tyvärr inte be via Twitter eller Facebook. Här finns i alla fall ett sms-nummer för snabba böner."

Här är adressen "Toker": http://www.svenskakyrkan.se/be/

2 kommentarer:

  1. "Toker sa...
    Och klart jag tackar gud. Jag är ju som en kamelont. Anpassar mig efter omgivningen. Smidig och flexibel. Så när jag besöker en blogg, tillhörandes en djupt troende kristen, anpassar jag mig direckt!"

    Tycker mer det ser ut som Toker tycker att den här bloggen och kyrkan borde föras närmare varandra. Något som du nu lyckats med, alldeles på egen hand. Ducktigt!

    SvaraRadera
  2. Japp! Jag är ricktigt ducktig :-) !

    SvaraRadera