onsdag 20 januari 2010

Clara...


Jag tänkte berätta lite om Clara innan jag åker hem från jobbet. Hon är världens snällaste och goaste 3-åring! På bilden är Ella bara 12 timmar gammal så det är första gången Clara träffar henne. Och det första Clara gjorde var att pussa på lilla syster... Jag blir nästan lite blöt i ögat...

Nu när Annso är hemma och är föräldraledig med lilla Ella är det ju bara jag som går upp på morgonen. Men ibland hör Clara mig i köket och kommer upp. I morse till exempel stod jag och gjorde ordning min myslitallrik med yoghurt. Då hör jag små trippande steg ute i hallen. Jag tittar upp och där kommer Clara och springer fram och kramar mig. Sen frågar hon vad jag gör. Jag säger att jag gör ordning frukost. "Då vill jag oxå ha!" Säger hon. "Mysli?" Frågar jag. "Neeej, jag vill ha mjölk!" Säger hon. "Bara mjölk i ett glas?" Frågar jag. "Neeej, på en tallrik!" Säger hon. "Jaha, och flingor förstås?" Frågar jag. "Neeej, bara mjölk på en tallrik. Och russin oxå!" Säger hon. Sen sitter hon och jag med varsin tallrik en kvart vid köksbordet och pratar om dagen som kommer. Det är mysigt!

När det sen är dax för mig att åka till jobbet frågar jag henne vad hon vill göra. "Jag vill titta på TV"! Säger hon. "Med kudde, täcke och ett gosedjur". Så jag bäddar ned henne i soffan, kramar och pussar och säger hej då. Efter en timme, vid åtta, kommer Annso upp och Clara ligger kvar i soffan. Då är det dax för riktig frukost och sen dagis. Men det är en annan historia!

Ha det bra! Vi kanske hörs i kväll...

2 kommentarer:

  1. Jag har sett bilden förut men visste inte att det var första gången Clara träffade Ella. Och nu vet jag varför du alltid blir sen till jobbet...

    SvaraRadera
  2. Jo, men det är ett skäl så gott som något!

    SvaraRadera