fredag 22 januari 2010

Clara...

I morse när Clara kom upp till mig tittade hon på klockan och sa: Den lilla visaren står på sju... Ja, sa jag. Och den stora visaren står rakt upp, vad är klockan då frågade hon. Det vet du svarade jag. Ja, den är sju men jag kan väl inte gå och lägga mig igen???

Det är mycket som ska förklaras: Hur kan klockan vara sju två gånger om dagen? Varför ser ett A ibland ut som ett A och ibland som ett a?

Än så länge fixar jag det. Men det blir värre när hon börjar skolan. Pappa, vad är ett verb? Nä, sånt grejar inte jag :-) ...

En helt annan sak: Jag kom på att jag inte bara tittar på SVT. Ett av de roligaste tv-programmen förra året var ju "Ballar av stål" på femman!

2 kommentarer:

  1. Vilken tur du har som fått smarta barn! 3 år och kan mredan både klockan och bokstäver! Coolt! Ebba kan mest inte, och Ville kan mest hoppa och slå sig. Och kasta grejer. Gärna på Ebba...

    SvaraRadera
  2. Kidsen drillas hårt av deras mor :-) . Jag spelar Hello Kitty spelet... Clara vinner. Men jag tror hon fuskar när jag tittar bort :-) !

    SvaraRadera