tisdag 19 januari 2010

Böcker...

Snart ska lilla Ella flytta in till Clara från vårat sovrum. Det blir skönt att kunna ligga och läsa igen i sin egen säng med lampan tänd på nätterna! Det blir inte samma sak att sitta i soffan och läsa, speciellt inte när P3-guldgalan står på samtidigt på TV:n...

Jag har verkligen hamnat efter med bokläsningen det här halvåret som Ella har funnits. Jag har inte riktigt uppdaterat mig på vad som kommit i höst. Men Hypnotisören av Lars Kepler ligger iallafall och väntar på sängbordet... Den tror jag är riktigt bra!

Innan jag "slutade" läsa den fjärde juli i somras läste jag några riktigt bra böcker som jag skulle vilja tipsa om: "Låt den rätte komma in" (ni har nog sett filmen) och den ännu bättre "Människohamn". Bägge har John Ajvide Lindqvist skrivit och är Sveriges svar på Stephen King, fast mycket bättre! Det låter lite töntigt men han är kanon. Läs mer på www.johnajvide.se!

Tack för i dag. Och sov gott! Om ni redan läser John Ajvide hoppas jag ni inte får några mardrömmar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar