tisdag 26 januari 2010

Kalas!

Nu har det varit kalas i Molkom! Det var längesedan jag blev uppvaktad med så mycket presenter!!! Det kanske lönar sig att gå ut offentligt med att man fyller år! Haha :-) !

Vad sa du? Vad jag fick för presenter? Jo, det kan jag berätta: En jättefin skjorta (Tack mina älskade döttrar Ella och Clara)! Ett presentkort på floating och massage. Det blir verkligen spännande och skönt för en gammal kropp (Tack min älskade sambo). En massa lotter. Jag har inte skrapat de än men jag är säker på att det är flera miljonvinster (Tack till min älskade lilla mamma uppe i Mora). Ett presentkort på en bok. Perfekt (Tack min käre syster och Leif. Hoppas vi kan träffas snart)! Och sist men inte minst: En alldeles ny skruvdragare av bästa kvalité! Det blir jättebra! Då slipper hantverkarna ha med sig egna verktyg när de kommer hit och jobbar! Haha, nä jag skojar bara. Nu ska det bli skruva av (Tack käre svärmor och Jonny)!

Till något helt annat: Nu är det iallafall klart att Spyker Cars köper SAAB. Och det tycker jag känns vääääldigt bra! Den här Victor Muller känns väl seriös och ansvarsfull? Jag vet inte varför jag känner mig så engagerad i detta egentligen för jag har inget med SAAB att göra... Men SAAB är ju ett svenskt kulturarv! Och det är väldigt många människor som skulle bli drabbade om SAAB lades ner...

Och lyssna noga nu! För första, sista och enda gången någonsin i världshistorien kommer jag att säga något positivt om nuvarande regering (ursäkta kraftutrycken och svordomarna lilla mamma): Fan vad bra de verkar ha skött detta! Och såååå jävla coola! Och Maud är ju ta mig fan nästan en hjälte!

Men nu är det slut på fjäsket. Det var mina 10 sekunder i livet som borgare! Nu ska jag bli vänsterpartist igen!

Ha det bra och sov så gott!
Vi hörs i morgon (om jag inte känner att jag måste skriva något mer i kväll)!

4 kommentarer:

  1. Varför skriver du ingenting om Mästarnas mästare? Du som har åsikter om allt. Jag var ute och joggade men fick i alla fall se slutet...

    SvaraRadera
  2. Patrik Sjöberg blev kvar. Det tycker vi alla är roligt!

    SvaraRadera
  3. Jag såg i alla fall Mästarnas Mästare. Men om SAAB bryr jag mig föga, hyfsade bilar till det pris de sålts för. Men frågan är vad man tyckt om de sålts med priser så företaget gått ihop. *host* nu glömde jag ju bort att jag läste nyss att han var Vänsterpartist.

    Nog med bludder: HIPP HIPP HURRA på fölsedagen :-)

    SvaraRadera
  4. Jag är inte bara vänsterpartist! Jag är en kapitalistisk kommunist! Men det är mitt röda hjärta som bestämmer när det är val!
    Största problemet för SAAB är att inte jag programmerat deras maskiner och robotar :-) !

    SvaraRadera