torsdag 21 januari 2010

Avd. Jag tycker!

Sveriges genom tiderna sämsta (rock?) band måste vara Kent... Jag tycker inte om att använda så hårda ord men Jocke Berg låter ju rent av illa! Om de bara hade släppt sin första skiva och sen inget mer skulle de varit legender (typ 100 X Jakob Hellman) ... Men nu? Efter 300 år och lika många skivor: Så tråååååkigt!

Amanda Jenssen svänger som fan fast hon varit med i Idol. Men för övrigt: Vad har det programmet tillfört svensk musik för positivt?

Dagens elakaste: Jag hörde på radiosporten att tennisspelerskan Sofie Arvidsson blivit utslagen från en turnering. Är någon förvånad? Har hon någonsin, någongång varit med i en turnering som hon inte blivit utslagen från?

Nu har jag varit elak så det räcker för idag! Nu ska jag vara snäll!

Men kom i håg: Ni SKA tycka som JAG tycker ;-) !

För övrigt funderar jag på vad familjen hemma kommer att hitta på i dag? Åka pulka kanske? Ta med kameran i så fall Annso!

5 kommentarer:

  1. Hur kan du av alla människor tycka Kent är tråkiga? I jämförelse med din favorit Wimmelbäck, som gnälligt tyckt synd om sig själv på ett helt gäng med skivor. Ett helt gäng med skivor som för övrigt låter lika dant... I jämförelse med honom är ju Kent rena gladpopande svänggänget!

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag sagt jag ska vara snäll kan jag tyvärr inte svara på den kommentaren :-) !

    SvaraRadera
  3. Förstår hur du känner. Sanningen är svår att säga emot. Bättre att tiga och samtycka!

    SvaraRadera
  4. Har du inte läst boken du fick av mig för några år sen: "konsten att vara snäll"?
    Om du har gjort det: LÄS DEN IGEN!
    ;-)

    SvaraRadera
  5. Beteendevetarn vi uppsagda tjänstemän på makaronfabriken fick gå till, för bearbeta våra känslor av att vara värdelösa och överflödiga, ansåg att mitt största problem vara att jag var för snäll. Och att det var nåt jag skulle jobba på. Och jag jobbar på!

    SvaraRadera