fredag 30 april 2010

Valborgsmässoafton!

I morgon är det första maj! Och idag Valborgsmässoafton... Det betyder att jag får sluta tidigare! Typ NU faktiskt! Och det är ju jätteskönt!

Annars är jag dålig på att följa de gamla traditionerna... Det är väääldigt länge sen jag var och tittade på en sån där brasa... Det har jag nog inte gjort sen jag var en femton år så där och vi brukade cykla hit...

Men ärligt talat... Det var nog inte brasan som drog, utan vi grabbar trodde nog att vi skulle träffa någon prinsessa eller nåt! Men det funkade ju aldrig så det brukade sluta med att vi tog årets första dopp här:


Sen cyklade vi hem till Storfors igen...

Men i år var det meningen: Vi skulle gå och titta på brasan i Molkom... Vi hade tänkt att Clara, våran lilla treåring, skulle tycka det var kul... Men nu har jag fått rapporter hemifrån om att hon är förkyld, så det kanske inte blir något i år heller...

Apropå traditioner: Jag kom på en av mina som jag inte tänker bryta! Jag ska åka och köpa några bärsa innan jag åker hem så jag får mina 2-3 fredags Arboga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar