lördag 24 april 2010

Pelle tipsar!

Antonius Block: Vem är du?
Döden: Jag är Döden.
Antonius Block: Kommer du för att hämta mig?
Döden: Jag har redan länge gått vid din sida.
Antonius Block: Det vet jag.
Döden: Är du beredd?
Antonius Block: Min kropp är rädd, inte jag själv.
[Döden närmar sig Block]
Antonius Block: Vänta ett ögonblick.
Döden: Så säger ni alla. Men jag lämnar inga uppskov.
Antonius Block: Du spelar ju schack, inte sant?
Döden: Hur vet du det?
Antonius Block: Åh, jag har ju sett det på målningar och hört det i visorna.
Döden: Ja, jag är verkligen en ganska skicklig schackspelare.
Antonius Block: Du kan ändå inte vara skickligare än jag.
Döden: Varför vill du spela schack med mig?
Antonius Block: Det är min sak.
Döden: Det har du rätt i.
Antonius Block: Villkoret är att jag får leva så länge jag står dig emot. Spelar jag dig matt, friar du mig.
[Block räcker fram båda sina händer. Döden pekar på en av dem och får svart.]
Antonius Block: Du fick svart.
Döden: Det passar ju bäst så. Inte sant?
 
Hmmm... Det där lät väl inte så roligt? Och jag påstår INTE att "Det sjunde inseglet" skulle vara en rolig film! Men den är nog roligare än den så kallade lördagsunderhållningen på Sveriges sämsta TV-kanal, TV4, i alla fall! Så sätt inte på "Körslaget", utan gå och hyr en bra film istället!

4 kommentarer:

  1. Jag avskyr alla dessa tramsiga sångprogram, matlagningsprogram och byggprogram som aldrig verkar ta slut. Vem vill se???

    SvaraRadera
  2. Jag! jag vill se! Hellre det än töntiga sportprogram där dom börjar om så fort nån vunnit. Vem bryr sig lixom? Eller filmer. Vem orkar se en film utan att somna? Itne jag i alla fall... Och så det värsta av allt. Nyheter. Så boooooooooring....

    SvaraRadera
  3. Ingmarie: Nä, det är knepigt... Jag har en konspirationsteori: TV4 har på något sätt lyckats manipulera människor att tycka skiten är bra...

    Mats: Så bra då att du har TV4 att titta på...

    SvaraRadera
  4. Visst är det bra Per! Jag och en massa andra lättlurade idioter är nöjda med underhållning som inte kräver något av tittaren...

    SvaraRadera