fredag 2 april 2010

Bit för bit: Musik!

Fem poäng:

I dag är jag ute efter en amerikansk rockgrupp...
Hmmm... Hur ska jag börja detta tro... Det ska ju vara riktigt svårt på fem poäng... Jo, vi säger så här: Bandets första gitarrist, som dog av en överdos av heroin, är född bara cirka fem timmars bilväg från staden där Jesus dog (dagen till ära)!

Är det någon som kan? Tänk på att det rätta svaret är värt FEM (!) tia-lotter!

Om ingen svarar rätt kommer frågan för fyra poäng någon gång under morgondagen...

En helt annan grej som inte har med tävlingen att göra: Om man vandrat upp och ned för "Via Dolorosa" ett antal gånger behöver man inte vara speciellt religiös för att tro på att det funnits en tjomme som Jesus... Men man kan nog dra bort allt övernaturligt som inträffade enligt sagan i bibeln...

7 kommentarer:

  1. Åh nej, jag behöver flera ledtrådar trots att jag försökte fusk-googla fram det rätta svaret!

    SvaraRadera
  2. Och efter att ha googlat litet inser jag att Ingmarie är den som har vunnit fem lotter! :-)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Men vilken kort tävling det blev! :-) Visst va svaret "Red Hot Chili Peppers"!
    Men nu måste jag ha din adress Ingmarie för att kunna skicka lotterna... Du kan SMS:a den till mig om du vill: 070 38 16242. Så kommer lotterna! Och nästa gång får jag se till att tävlingen blir svårare! :-)

    SvaraRadera
  4. Jösses vad kul! Tjoho! Det kanske är nu den där miljonvinsten kommer..;-)Har ingen mobil här så det får bli ett senare SMS i så fall.Om du inte kollar på hitta.se och Bagarmossen. ;-)

    SvaraRadera
  5. Jag hittade dig på hitta.se, Ingmarie! Så lotterna kommer att ligga och vänta när du kommer hem. Hoppas det blir en storvinst! :-)
    Det var en "gatubild" på hitta oxå... En massa lyftkranar! Bygger ni ut? :-)

    SvaraRadera
  6. ha ha. Ja jag har ju fått lite andra vanor nu...;-) Fast det är nog snarare en gammal bild. Husen är helt nya och lyftkranarna tack och lov borta.
    Nu när du vet var det är så kom gärna på fika om du är i krokarna! :-)
    Tack snälla du! Vinner jag så lovar jag att dela med mig till dig! :-)

    SvaraRadera