lördag 10 april 2010

Clara...

”Förut stod jag och kissade på pottan!” säger Clara, våran treåring…
”Men det ska man ju inte göra.” säger hennes mor…
”Jo, men det brukar ju pappa göra.”
”Ja, men han är pojke. Vi flickor sitter och kissar.”
”Men jag VILLE prova att stå och kissa!”
”Var det därför det var blött på golvet?”
”Det var inget blött!”
”Jo, lite!”
”Nä, det var inget blött. Jag torkade med pappas handduk ju!”

Hmmm…

Den diskussionen kom jag precis på att jag hörde i torsdags…
Nu frågar jag om jag fått en ren handduk sen dess...
”Nej!” säger Claras mamma…

Ibland funderar jag på om jag är så omtyckt i det här huset...

6 kommentarer:

  1. Ha ha, ni är en skojig familj. Hälsa alla! kram

    SvaraRadera
  2. Tjena Malin!
    Kul att du hittat hit!
    Nu är det snart sommar igen! Då får vi träffas igen! :-) Fast det vore ju kul om det blev lite oftare! Är det bra med dig?

    SvaraRadera
  3. Oj! Nu får hon ta efter pappa och börja löpträna!

    SvaraRadera
  4. Leif: Hon springer! Jag hinner inte med... :-)

    SvaraRadera
  5. Hej Körpen!

    Erik tipsade mig om din blogg. Den är toppenbra! Visste inte att du hade sådana talanger, som skribent. Håller med om att vi borde ses oftare. Nu har jag lagt skidorna på hyllan och tagit fram löparskorna istället. Jag blir ju inspererad av dig:-) Jag ska också försöka komma igång med löpträningen. Sökte dig på facebook, men fann dig här istället. Sköt om dig och hälsa familjen.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Tjena Malin!
    Jag hittade dig på FB! Har skickat en "vänförfrågan"...
    Det fanns färre med ditt efternamn än mitt! ;-)

    SvaraRadera