måndag 12 april 2010

Ishockey mm...

Eftersom Leksand var så väldigt dåliga i kvalserien så de återigen missade Elitserien så har jag egentligen ingen lust att skriva något mer om ishockey... Men efter att jag nu varit inne och läst på Aftonbladet har jag nu några glädjande nyheter:

1. Strömberg får sparken! Ersättare blir J20-tränaren Niklas Eriksson!
2. De skall nu (återigen) sluta köpa gamla avdankade spelare från Färjestad, utan kommer nu satsa på unga, "hemvävda" lirare! Och det är inte en dag för tidigt!

Så, efter dessa förändringar, är jag övertygad om att Leksand snart kommer att spöa gubbarna i Färjestad! Även om det inte blir nästa säsong... Så nu har jag något att se fram emot igen!


Sen skriver Aftonbladet även om hur man ska träna för att klara "Maran": Börja med att springa två km, när du kan det så träna så du kan springa fem och när du kan det så träna så du kan springa tio... OSV... Vilka otroliga träningsnyheter! :-)

2 kommentarer:

  1. Ingmarie: Jag tror det var nyhetstorka både på AB och hos mig! :-)

    SvaraRadera