torsdag 8 april 2010

Löpar-Pelle informerar:

Nu har jag varit och köpt lotter som skulle ha varit skickade för länge sen... Men i morgon kommer de på lådan i alla fall!

Jag var ganska bergis på att det inte skulle komma in något rätt svar på frågan i dag... Men sen, rätt vad det var och jätteöveraskande damp rätt svar ner från Erik! Jättekul!

Nä, Ingmarie behöver inte skälla! Ända till Gammalkroppa var jag inte denna gången. Och hade inte tänkt det heller. Men det blev en liten tur på 9km som startade vid "Hennickehammar".

Tyvärr har inte vägarna varit plogade på hela vintern så det gick inte snabbt. På sina håll var det nog en halvmeter blötsnö kvar... Och på två ställen kände jag mig som killen i den jättebra filmen "In to the wild" (tror den heter så), ni vet den där filmen om den där killen som ska övervintra i Alaskas vildmark. Och på slutet när han ska ta sig därifrån inte kommer över älven på grund av vårfloden... Så såg det nästan ut på några ställen vid sjön "trehörningen"... Men det var en trevlig tur ändå!

För Eriks info: Jag sprang över "höjden" och ner till gamla järnvägen. Sen vänster förbi trehörningen och sen vänster igen så jag kom tillbaka... Jag minns inte vad sjön heter som man springer bredvid före Hennickehammar... Inte Hemtjärn va? Det är väl den som ligger bakom Herrgården?

3 kommentarer:

  1. Ingen dålig tur,minns inte va sjön heter men tror hemtjärn ligger bakom herrgården.En fin tur.

    SvaraRadera
  2. Jag kollade kartan på www.funbeat.se. Den heter Holmtjärnen... Är du med där? Bli det annars och bli kompis med mig! :-) Det är görbra att skriva "träningsdagbok" där tex... Och man kan rita sina träningsrundor mm mm...

    SvaraRadera
  3. En Hemtjärn ligger vid vägen mot Potten men det finns säkert fler som heter så.

    SvaraRadera