lördag 3 april 2010

Fel och brister...

Alla människor har sina fel och brister! Håller ni med?
I dag tänkte jag skriva lite om mina...

Det här borde jag ju inte skriva egentligen... För jag vet att det finns chefer därute som läser detta...

Men det är så här till exempel: Om jag har arbetsuppgifter som jag är intresserad av på jobbet, samt att det är viktiga saker för företaget, då kan jag jobba 24 timmar om dygnet med det...

Men om det är tvärtom: Att jag får skittråkiga arbetsuppgifter som jag samtidigt bedömer som oviktiga för företaget, då blir det oftast att jag för det första försöker delegera och om inte det funkar så skjuter jag på det tills det blir bortglömt...

Dumt va? På det sättet kommer man ju aldrig att kunna göra någon karriär utan får fortsätta vara "produktionstekniker" hela livet...

En brist till med mig: Om jag av någon anledning måste hålla uppe med löpträningen en tid så har jag jättesvårt att komma i gång igen... Det kan bli ett uppehåll på sex månader eller två år eller som nu tio år... Ändå tror jag jämt när jag börjar igen att NU skall jag verkligen ligga i och bli riktigt bra!

Men varför blir då de här årslånga uppehållen? Jag har ingen aning faktiskt för löpningen är ju något jag alltid velat hålla på med och bli bra på!

Men det kanske bara är som så att jag är lite lat...

Nu ska vi snart åka till svärmor och få påskmat! Det blir gott!

5 kommentarer:

  1. Jag är ännu latare, därför vågar jag inte göra uppehåll i löpträningen.

    SvaraRadera
  2. Säger som Leif. Bättre att aldrig sluta träna för då blir det inte så där jobbigt. Arbetsskygg är jag med. Om det varit lugnt länge på jobbet och det plötsligt rör ihop sig, ja då går jag på toa för då har latmasken fått totalmakten. ;-) Så, hur går det med träningen?????????????????????????

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra det inte bara är jag som är lite lat! :-)
    Nä, det har inte blivit någon träning på över en vecka nu... Men i morgon hoppas jag det blir av! :-)

    SvaraRadera
  4. Men P då, ingen träning på över 1v?! Tänk på att då krossar din syrra dig på de Öppna Molkom-mästerskapen (eller vad nu tävlingen heter)

    SvaraRadera
  5. Hoppas? Du måste BESTÄMMA dig! Annars blir det inget. Inspiration är inget som kommer. Den får man skapa själv. Se så! Ut med dig! ;-)

    SvaraRadera