måndag 19 april 2010

Grabben med ofrivilliga tights…

På den tiden när jag var en aktiv löpare blev jag aldrig kompis med tights… Nä, de brallorna jag brukade trivas bäst i var sådana där prassliga New-Line byxor… Vet ni vad jag menar? Finns det märket kvar fortfarande?

I vintras när jag började min pånyttfödda löparkarriär hittade jag en stor gammal fodrad träningsoverall som har funkat bra. Till igår…

Då, inför kvällsjoggingturen, kom jag på att jag skulle leta rätt på de där gamla New-Line byxorna… Det har ju blivit vår så det är lite varmt med de där gamla fodrade… Och längst inne i ett skåp hittade jag de… Lite nervös blev jag när jag såg att det var storlek M… Men, visst, jag fick på de! Fast… Det var nog inte meningen att de skulle sitta så tajt… Jag vill ju att de SKA fladdra lite kring benen, och INTE ”strama” när jag lyfter på knäna… Och jag vill INTE visa hela paketet…

Men… Nu tänker jag vara vrång och envis… Jag tänker inte köpa större, jag SKA växa i de där brallorna igen!

Och jag är ju ändå inte tjock-tjock… Och tio kilo gubbfläsk borde väl inte vara så himla svårt att bli av med!

6 kommentarer:

  1. Hehe - det är rätt! Jag har tagit samma bana. Status just nu -8-9 kg. Det gör skillnad på kläderna! Kör på och var ordentligt vrång ska du se...

    SvaraRadera
  2. Nämen! Krymper dina kläder med i garderoben???????

    SvaraRadera
  3. Haha... DET problemet tror jag nog inte du har Ingmarie... Och du Magnus måste väl snart köpa mindre kläder?

    :-)

    SvaraRadera
  4. Du är inte ensam broder...

    SvaraRadera
  5. Fisken: Gött att höra! :-)

    SvaraRadera
  6. Hehe - jag är för snål för nya kläder! Jag tror frun är nöjd med min kropp (???) men tycker nog jag ser ut som en slusk i min akläder. Men jag är envis och spänner bältet lite till :-) En vacker dag...

    SvaraRadera