måndag 5 april 2010

Löpar-Pelle informerar...

Eftersom vissa tycker detta skall vara en "löparblogg" och inte en blogg med en massa annat trams så känns det nu skönt att för första gången på två veckor kunna skriva om lite löpning...

Visst! Det blev en tur i dag, på drygt 50 minuter. Om det gick lätt? Näää, det gick tungt som fan sjutton... Men nu är jag igång igen. Tror jag...

Vad tänkte jag på i dag då, tro? Jo, två saker! Först kom jag på namnet på den fascinerande löparen som jag ska ha som svar på nästa "bit för bit" tävling! Den kommer att bli rolig men inte omöjlig att lösa fast jag ska göra allt för att man inte ska kunna googla fram de rätta svaren! :-)

Sen tänkte jag på hur "långskubbargänget" i Karlstad har haft det i dag... De som skulle springa 25km, runt sjön Alstern... Jag ska kolla på Funbeat och se om de rapporterat något...
Jag funderar på om jag ska bjuda med de till mitt "löparmecca", Brattforsheden i början på sommaren, och springa min 25km runda (som inte jag sprungit på över tio år)... I så fall måste jag ju träna på ordentligt så jag inte ballar ut när det blir dax... Det skulle ju vara en aning försmädligt... Vet ni hur det ser ut där på "Heden"? Om inte kan ni kolla på lite bilder här. Klicka även på "fler bilder". Jag har ingen aning om vem som driver den bloggen men den är lite rolig att titta i och har en del fina bilder...

10 kommentarer:

  1. Så ska det låta. När du tränat på som en annan kanske du oxå blir en celebritet. Har ni TV4-Sport i Värmland? Annars får du bara titta på bilderna. Speciellt bild nr 2:
    http://www.runnersworld.se/blogs/springtimetravel/sverige-springer-premiar-imorgon-21-30.htm

    SvaraRadera
  2. Bra lubbat brorsan, även om det var tungt. En som verkligen vill springa på Brattforsheden är jag. När pappa och du sprang där förr i tiden var ju jag inte tillräckligt tränad för att hänga med. Nu är jag det!

    SvaraRadera
  3. Hej

    Vi hade en perfekt tur runt Alstern, till och med vädret blev bra efter att vi hade startat. Vi blev 11st som kom till start.
    Det är alltid roligt att träffa nya personer som har liknande intresse. Nästa gång kanske du är med?
    För två år sedan var vi vid Ångsågen och tältade och sprang, fint ställe det där. Så dit kommer vi gärna och springer.

    / Patrik

    SvaraRadera
  4. Leif: Oj då! Det blir roligt att titta på! Vet du om det är från Portugal i första avsnittet?

    Syrran: Någon gång i sommar hoppas jag ni kommer till värmland! Då kan vi springa på Brattforsheden... Och ni har ju en "stugweekend" i värmland att inkassera! :-)

    Patrik: Kul att höra! Nästa gång skall jag absolut försöka vra tillräckligt bra för att vara med! Ångsågen är jättefint! Jag brukade starta där...

    SvaraRadera
  5. Det är fem minuter från Portugal i vart och ett av de tio avsnitten! Har ni TV4 sport? Spela in till oss då för vi har inte! :-( (kan man spela in nu för tiden?)

    SvaraRadera
  6. Syrran: Vi har tv4-sport men ingen utrustning för att spela in. Mats kanske har? Jag är dålig på tv4. Kanske det finns någon tv4-play kanal?

    SvaraRadera
  7. Är det bara långskubbargänget i Karlstad som får springa med dig i Brattsforsheden? I så fall ska jag minsann åka dit själv och kuta. Så det så!
    Bra att du tog dig ut men 50 min. var väldigt länge efter så pass långt uppehåll om du frågar mig...

    SvaraRadera
  8. Ingmarie! NÄÄÄ, du skall oxå med förstås!!! Jo, 50 minuter va nog kanske lite för mycket... Men DU vet hur det är! :-) I mitt fall blev det bara lite träningsvärk...

    SvaraRadera
  9. Jag är super-super-SUPER försiktig när jag börjar springa igen. 20 minuter gjorde jag TROTS massor av alternativträning.Så bromsa lite. ;-) Gör hellre många små korta pass. Ser fram emot en inbjudan till Brattis! :-D

    SvaraRadera
  10. Ingmarie: Så klart du har rätt! Inbjudan kommer! :-)

    SvaraRadera