onsdag 14 april 2010

1989...

1989, när jag fortfarande var en ung maskinist, började jag springa... På den tiden var benen och kroppen unga och starka så det dröjde inte många veckor innan jag kunde vara ute på tvåmilaturer. Då, liksom nu, började jag springa i februari. Framåt senvåren såg jag ut som den riktiga "maskinisten, det vill säga Christian Bale i den utmärkta filmen "The Machinist"...

Men... Varför händer det inget med fläsket denna gång? Eller kanske att det är bättre att ha lite hull än se ut som Christian:

Har ni sett filmen? Om inte, gör det! Och när jag tänker efter... Det kanske är MIG filmen handlar om? Jag har en del minnesluckor från den tiden...

Om filmen (från Wikipedia):
"Huvudpersonen, verkstadsarbetaren Trevor Reznik, är en generellt skötsam person. Han besöker regelbundet den prostituerade Stevie (spelad av Jennifer Jason Leigh) för både sex och avkopplande samtal. De pratar om det mesta, bland annat Rezniks sömnproblem, och han hävdar att han inte sovit riktigt på ett helt år. Under denna period har han också gått ner mycket i vikt.
På grund av trötthet orsakar Reznik en svår olycka på den mekaniska verkstad där han arbetar. Olyckan kostar en kollega armen och Reznik börjar känna sig än mer oönskad på arbetsplatsen. Hans sedan tidigare existerande paranoia blir värre och han upplever att kollegorna tittar snett på honom, samtidigt som gåtfulla papperslappar oväntat dyker upp i hans lägenhet."

4 kommentarer:

  1. Jag tycker inte att han ser helt frisk och sund ut! Min brorsa ser betydligt bättre ut!

    SvaraRadera
  2. "Tyvärr" så är det ju även som så att vår ämnesomsättning förändras till det sämre med åldern.Mer muskler hjälper dock till att få i gång det hela så ge inte upp! Har du förresten läst om en av "hemligheterna" till varför Leksand blivit bättre? Kolla; http://www.du.se/sv/Utbildning/Idrott/Idrott/Dala-Sports-Adademy/I-press/Nyhetsbrev3/Traningsplanering--alltid-svart-men-man-kan-komma-riktigt-langt-genom-att-komma-ihag-grunderna/

    SvaraRadera
  3. Syrran: Bale gick ned från 82kg till 54kg när han spelade den rollen... Riktigt så tunn vill jag inte bli! Men det är dax att det ska börja hända något med livremmen nu! :-)

    Ingmarie: Det SÅG ju bra ut! Det var bara synd att Leksand var "sämst när det gällde"... ;-)

    SvaraRadera
  4. Ja men då var det skallarna som inte stämde. ;-)

    SvaraRadera