tisdag 13 april 2010

Jobbet...

Kommer ni i håg att jag berättade att jag tagit på mig rollen som "hälsoinspiratör" här på jobbet?

Nu är jag ålagd att gå på en föresläsning med någon "Nisse Simonsson"...

Är det någon därute som vet vem det är? Om det kan vara värt att gå och lyssna på osv...

Mycket kort presentation av Nisse:
"Kirurgen, känd från tv, sommarpratare i P1, succéförfattaren till ”Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra?”
Några punkter ur programmet:

• Ta makten över din egen tid
• Inlärning - att lära sig att lära och lära sig nytt
• Hjärngympa ger bättre marginal till demensgränsen
• Bli bättre på att styra dina egna tankar och din tillvaro
• Varje tanke påverkar
• Optimisten lever längre än pessimisten

4 kommentarer:

  1. Här kommer kommentaren:

    GÅ!! Han är helt fantastisk! Eller så råkade jag lyssna till honom vid precis rätt tilläfälle i livet. Jag jobbar mycket med föreläsare och han är en av få som verkligen gjort avtryck. Kanske för att han ser ut som Sune Mangs och man TROR på honom ;) - inte en snygg, glassig, framgångsrik talare - utan jordnära och KAN en massa blandat med känslor och ja-gud-vet-allt.

    SvaraRadera
  2. Nisse Simonsson är en lysande föreläsare. Han måste både ses och höras. En korpulent herre med massor av kunnande och visdom.

    Kan dessutom rekommendera hans sommarprogram från 2008. Finns att ladda ner från P1:s hemsida.

    SvaraRadera
  3. ... glömde skriva att hans böcker inte är något vidare. Förvisso intressanta men tyvärr väldigt slarvigt skrivna. När det gäller titeln du nämner så har jag köpt den men inte hunnit läsa den. Jag hoppas (och tror) att den är ordentligt korrekturläst, till skillnad från andra böcker jag läst av honom.

    SvaraRadera
  4. Tack MarathonMia och Roadrunner!
    Det låter som något jag inte får missa! :-)

    SvaraRadera