fredag 23 april 2010

Fredagen...

...började väl sådär... När jag kom upp i morse var det blött på golvet i badrummet... Om jag hade gjort badrummet själv skulle jag inte vara överraskad, men det är ju proffs (?) som gjort det! Men jag tror jag fixade läckan med lite "packning på tub"... Och jag har inte hört något från sambon, så det kanske är OK...
Sen är det ju "löningsfredag" i dag! Undrar om jag ska fira det med några extra bärsa åt mig eller en blomma åt sambon?

Ekonomirapport: Volvo AB har gått drygt 2 miljarder i vinst första kvartalet! I jämförelse med förra året: back 20 miljarder... Det märks här på jobbet! Inte i min plånbok förstås, men ändå...

Träningsrapport: Jag har avsiktligt tagit några dagar ledigt på grund av känningar i "gubbvaderna", men nu känns det OK så något pass i helgen skall det bli...

Sen skulle jag kunna rapportera lite om någon annans träning: På alla seriösa "löparbloggar" har det ju stått mycket om den där tävlingen "TEC − Täby Extreme Challenge" de sista veckorna. Jag har inte vetat vad det varit förut, men nu vet jag att det är en tävling fyra gånger så lång som maran, 100miles, drygt 16mil!

Nu sitter jag och bläddrar i lokalblaskan och ser att det är en tjej som heter Sandra Lundqvist som vann damklassen OCH satte svenskt rekord på distansen. Och den tjejen bor i Kristinehamn men kommer från Filipstad...
Och då började jag fundera lite... Jag har ju en arbetskamrat som blev tillsammans med en tant för en 15-20 år sedan som hade en dotter som hette så... Då är jag ju tvungen att gå och fråga honom om det är hon. Och det var det! "Hon har blivit alldeles stôllig!" säger han kärleksfullt. "Hon är ute och springer jämt! En gång kom hon hemspringande från Kristinehamn (5,5 mil!) och kom in och satt och pratade lite. Sen sprang hon hem igen". Och så försöker jag fråga lite om kommande planerade tävlingar, men han har väl inte något sådant där jätteintresse: "Nä, jag vet inte... Men det är väl någon sån där tävling där de springer och paddlar kanot och sånt"...

5 kommentarer:

  1. Nämen gud, då känner du ju nästan henne! Coolt! Jag får nöja mig med att ha jobbat med Tony, som är pappa till hennes barn...

    SvaraRadera
  2. Jo, Sandra sprang ju bra. Men den som var i en klass för sig på TEC var ändå Jonas Buud. Och Buuds har samma kök som vi har :-)

    SvaraRadera
  3. Mats: Då är ju du och jag lika coola! Fast inte lika coola som Leffe som har nya fina kläder! :-)

    Leffe: Jo, Jonas Buud var verkligen duktig! Men jag är impad av Sandra. Hon har tydligen bara sprungit sen hon var 25 eller nåt. Tidigare var det visst bara hästar som gällde...

    SvaraRadera
  4. Sandra är alltså inversen på dig Per. Du slutade springa när du var 25.

    SvaraRadera
  5. Tjena Leffe! Nä, jag slutade vid 19. Började vid 25... Slutade, började, slutade osv...

    SvaraRadera