torsdag 29 april 2010

Platsannons:

Jag söker en person som kan hjälpa mig att hålla ordning på allt skräp! Jag hittar ingenting...


Kvalifikationer: Ett något litet ordningssinne! Och så ska du kunna hjälpa mig att inspirera mina medarbetare att börja röra på fläsket lite! För mig går det så där... Min första gemensamma träning med arbetskamraterna lockade bara lite drygt en procent... Dvs en person av åttiofem... Men å andra sidan: en person måste ju vara hundra procent mer än ingen person!

8 kommentarer:

  1. Hörru mattesnillet, hur får du till det att 1 person är 100% mer än 0 personer?

    SvaraRadera
  2. Hmmm... Hur många procent blir det då, smartis? :-) Det kan väl DU svara på som gått KTH! Jag har bara gått LHS ju! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag tar jobbet! :-D Det är förstås det där med avståndet....

    SvaraRadera
  4. Ingmarie: Du är nu anställd! Avståndet? Inga problem nu när du ska köpa ny cykel! :-)

    SvaraRadera
  5. Tur att Ingmarie nappade! Mitt egna facit: Ordning: Nix,
    Inspiratör: Möjligen :-)
    1/2 av 2 hade inte räckt, va?

    SvaraRadera
  6. Magnus: Kanske kan jag anställa er bägge? Fast då blir ju inte lönen ngt vidare per person... Nu ska jag försöka räkna igen: 100 procent delat på två... = 50 procent av inget mycket... Vad kan det bli tro? Hehehe :-)

    SvaraRadera
  7. Får jag betald restid så är jag där på måndag. ;-)
    (Hur många mil är det egentligen...?)

    SvaraRadera
  8. Ingmarie: Knappt trettio mil bara... Håller du 30km/h tar det bara 10 timmar!
    Nä men allvarligt talat: Brukar du vara ute och hålla föredrag och sånt? Isf kunde vi kanske hitta på ngt sånt i samband med Brattforsheden??? :-)

    SvaraRadera