lördag 1 maj 2010

Hmpf!

Detta blev en riktig rotardag... Men det kvittar väl! Det är ju en helgdag så då är det väl OK!

En rolig sak med mina barn är att de aldrig kröp innan de började gå... De liksom bara hasar runt på rumpan. För tre år sedan var det Clara. Nu är det Ellas tur:


Men det är klart... Varför skulle de bli som alla andra när JAG är deras far?

En av alla konstiga grejer i min hjärna som jag kommer på just nu är: Om jag möter någon, oavsett om jag kännar han eller inte, eller om jag går eller sitter i bilen, så säger jag alltid "Hmpf"... Och jag tänker aldrig på det själv innan det där ljudet kommer ur strupen. Om sambon är med så tycker hon förstås det är jätteroligt att härmas...

Har ni några egenheter eller ticks NI kan berätta om så jag slipper känna mig ensam?

Hmpf... Vi hörs!

11 kommentarer:

  1. Ville hasar fram på rumpan nu han. Och han är två och ett halvt...

    SvaraRadera
  2. Mamma gör väl något liknande också. I alla fall när hon går. Du har väl ärvt det av henne! :-) (nej, jag har inga tics!)

    SvaraRadera
  3. Tjena syrran! Gör hon? Det har inte jag tänkt på... Jaså... Stavas ticks tics... Först skrev jag titts... Men det såg ännu konstigare ut... :-) Godnatt och hoppas ni får en bra söndag och att det blir några mil i skogen! :-)

    SvaraRadera
  4. Ticks lär man väl ha! Jag vågar dock inte fråga frun för då blir väl listan så lång...
    18 km i strålande sol och skön vind! Rekommenderas varmt! Man behöver inte ens kuta snabbt en dag som denna :-)

    SvaraRadera
  5. Tjena Magnus!

    Ja, jag tror att oftast själva grejen med tics är att man inte vet om de själv... :-)

    Jag har grejat lite här hemma så jag har inte hunnit ut än... Men snart!
    Gott när kidsen blir så stora så de kan följa på cykel som din flicka!

    Jag KAN inte kuta snabbt! :-)

    SvaraRadera
  6. Om du inte hasar runt på rumpan så kan du nog snart springa snabbt igen.

    SvaraRadera
  7. Exakt så där gjorde min ena lillebror med. (Hasade på rumpan alltså) Och alltid på samma sida så det var stora hål.
    Tics?
    Näää. Jag är helt perfekt och har inga ovanor alls. :-)
    För inte räknas väl att jag "måste" dammsuga var och varannan dag, måste ha fönstret öppet när jag sover, absolut INTE kan somna på vänster sida och får spel om det är rörigt på mitt skrivbord? ;-)

    SvaraRadera
  8. Ingmarie: Vad konstigt... Speiellt det där med att inte somna på vänster sida! Exakt så är min sambo... Hon känner hjärtat slå då säger hon... Jag fattar inget? :-)

    SvaraRadera
  9. Du har inget hjärta i kroppen helt enkelt!

    SvaraRadera
  10. Nej det är bara du P. Ingen annan. Du är nog lite rubbad helt enkelt! :-)

    SvaraRadera
  11. Till Pigg å nyter och Fisken:
    Sådana kommentarer blir jag glad av! Det är ju inte kul att vara för normal! Haha :-)

    SvaraRadera