lördag 29 maj 2010

Lördagsnöje i Molkom!

Här kommer några tips på roliga fritidssysselsättningar:

Sommar 1 kan man måla om sitt gamla hus som är målat med linoljefärg med vanlig oljefärg... Då blir det blåsor på hela fasaden så man sommar 2 (nu) måste börja om med att skrapa/måla hela fasaden: 


Efter det kan man gå ut och hugga ved! I bakgrunden ser ni gäststugan ni ska bo i när ni kommer hit:


Och efter det kan man vara med Clara och gosa med tusenfotingar:


Och nu har jag gjort mig förtjänt av en god kall... Fast jag inte var med på Molkomjoggen. Men jag var ute och hejade i alla fall! Den vanliga segraren var inte heller med... Han tyckte han hade viktigare saker för sig...

Ha en god kväll mina vänner!

Och nu ska vi hålla tummarna för Sverige i EM i musik!

3 kommentarer:

  1. Jag som trodde jag skulle få en rapport från loppet! Nästa år kanske? har du kanske något annat i sikte? Lopp alltså? Gäststugan ser underbar ut! Bor gärna där. :-) (Bara jag slipper sortera veden...;- ) )

    SvaraRadera
  2. Sverige? Åkte inte vi ut i semi-finalen? Vi otränade får sikta på nästa års Molkomjogg!

    SvaraRadera
  3. Ingmarie: Inget lopp i sikte... Men det kan ju dyka upp nåt! Det är inte svårt att få mig att ställa upp på dumheter om ngn försöker! Fö. är väl annars målet att komma i skaplig form först å främst... Är inte där än... Såklart inte du behöver sortera ved! Det fixar vi själva. Men jag tror vi nöjer oss med att stapla den bara... :-)

    Leffe: DU är inte otränad. Jag ser ju dina tider på Funbeat... Om jag springer 5km så fort jag kan så skulle du småjogga bredvid! :-)

    SvaraRadera