söndag 2 maj 2010

Söndag kväll...

Jaha... Då var det slut på den här helgen också...

Jag fattar inte vart tiden tar vägen... Eller det gör jag väl, men vad fort det går!
Idag har vi slipat lite på en våningsäng som vi har köpt på blocket och som vi ska måla och sen ha i gäststugan, och vi har tvättat bilarna och så nu har jag joggat en sväng... Sen är det liksom dax att krypa ned i kojen...

Vill ni veta hur det känns att försöka springa när man inte gjort det ordentligt på över tio år? Det känns liksom som att lungorna har skrumpnat ihop och blivit alldeles för små... Kroppen får liksom inte det syre som den behöver när man försöker öka farten lite... Benen orkar liksom... Om ni fattar hur jag menar? Jag är inte förvånad men jag funderar lite på hur lång tid det tar för syreupptagningsförmågan att bli bättre...

Sen kan jag inte låta bli att följa en helt idiotisk diskussion på Funbeat... Tydligen måste jag köpa tights för att vara "politiskt korrekt"... Vilka puckon det finns... JAG är en stor fjolla... Konstigt att inte jag har tights... Men det funkar ju med brallorna jag har nu och det finns tusen saker jag behöver bättre. Först och främst löpardojor. Och sen måste jag ha något att ta tid med. Nu brukar jag kolla på väggklockan hemma, med romerska siffror, när jag sticker ut och kommer hem... Batteriet är slut i min gamla Casio från -91... Men en sak med mig som är dum är att fast jag är så fjollig tycker jag INTE om att åka till stan och gå i affärer...

Ha en underbar måndag i morgon mina vänner! Nu ska jag in på Facebook och titta om det hänt något... Sen är det gonatt!

4 kommentarer:

  1. Hihi! Underbart! Jag fattar inte dessa puckade diskussioner om hur "korrekt" det är med viss utrustning. Kör på med din inkörda uppsättning! Det som funkar bäst är kläder och grejer man TRIVS i - låt ingen annan lura i dig nåt annat!

    SvaraRadera
  2. En av vår bästa löpare sprang Säter halvmarathon i fladdriga långa överdragsbyxor. När vi tog ett lagfoto innan loppet så trodde jag han skulle ta av dem precis innan start. Men icke, fast han sprang på låga 1:20 ändå. Jag sprang mer regelrätt i korta tajts och kompressionsstrumpor, fast inte lika snabbt då.

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Magnus! Är du uppe tidigt idag? :-)
    Visst! Man ska ha det man trivs i på sig. Det tycker jag oxå. Och jag är för gammal för att bli påverkad. "Gubbvrång" heter det här... :-)

    Tjena Leffe! Vilken jättecool kille! :-) Och du sprang ju faktiskt nästan lika fort!

    SvaraRadera
  4. Tjingeling! Normaltid när jag åker in till kontoret! Kommer man tidigt kan man gå tidigt å då kan man löpa i solen(eller som idag - vila mot södervägg) :-)
    "Gubbvrång" var ett bra uttryck! Jag är nog "gubbvrång" även om jag löper i tights, hehe! Kompressionsstrumpor har jag funderat på men som vanligt är hjärnan trög...

    SvaraRadera