onsdag 12 maj 2010

Fredag...

är det ju inte! Men det känns så ju! Vi är ju lediga i morgon!

Vet ni vad jag gjort idag? Jo det ska jag berätta... Kommer ni ihåg i vintras när jag skrev om den där "Oxhäljaloppsbanan"? Om inte kan ni läsa här!

Och idag var det dax! Hela varvet... Rakt upp och ner!

Det gick sakta och det var jobbigt... Men va gott att orka lite igen!

Och skogen tog emot mig med öppna armar och frågade var fan jag hållit hus! Äsch... sa jag, jag är här nu och nu kör vi!

Och spåret var finare än jag trodde. Visst, det var lite nya hyggen och så men stigen var fin... De har gjort vandringsled av hela banan och kallar den Oxhäljaleden! Så markeringen var fin så det var inga problem att hitta... Och de här husen stod kvar än faktiskt!

7 kommentarer:

  1. Det där var riktigt bra gjort, brorsan. Oxhäljaloppet sprang jag ju några gånger men det var väl inte den långa banan, även om den var nog så jobbig. Och de där husen minns jag alls inte så jag vet inte ens om jag har sett dem. Snart dags för Molkomsmästerskapen! :-)

    SvaraRadera
  2. Husen är en gammal ödeby som inte varit bebodda sen 50-talet tror jag... De ligger mitt ute i skogen längst bort på 17km slingan. Nästan lite spöklikt. Mycket rådjur där som skräms... :-)

    SvaraRadera
  3. Lite, lite senare än precis när snön smält. Precis som jag skrev! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  4. Tack Ingmarie! Och all snö var inte borta! Det är fortfarande lite "konstsnö" i skuggan i skidspåren...

    SvaraRadera
  5. Då var du alltså "i tid"! :-)

    SvaraRadera
  6. Nämen - nu känner jag förkylningen sakta försvinna och glädjen tar dess plats! Riktigt bra jobbat, tycker jag!

    SvaraRadera