fredag 21 maj 2010

Fredag!

Helt plötsligt har jag blivit tvungen att jobba på jobbet! Lite ovant...

Och prick nu blev jag klar med det jag skulle varit klar med i måndags... Men det blev bra till slut i alla fall! Så nu är jag värd minst två:

Och nu är det skönt att det är helgen! Och på söndag är det morsdag! Det har ni inte glömt va? Clara har bestämt att hon och jag ska åka till stan i morgon och köpa en present: En rosa klänning med matchande rosa tajts! Tror ni Annso blir glad?

Jag vet att det är många som undrar hur det går med min återupptagna "löparkarriär"... Jo då, det rullar på...

Men inte blev det som jag trodde. I vintras när jag började trodde jag absolut att jag skulle vara nere på km-tider på fyra minuter i maj... Men det är liksom ljusår därifrån och jag fattar nu att jag var naiv...

Och i vintras skrev jag ju om att jag skulle springa Molkomloppet... Det känner jag absolut inte för nu... Men skulle någon av er komma och vara med så är förstås jag det oxå...

Men jag ska springa med nummerlapp! På onsdag är det något som heter "Kalhytteflåset" här i Filipstad. Det är en motionstävling över fem kilometer på skoj för alla företags- och kommun anställda i Filipstad!

Och det är även en lagtävling. "Mitt" företag finns på två ställen här i stan så vi har två lag med sex stycken deltagare i varje med: Norra och Södra. Jag har mutat de i mitt lag Södra för att de skulle vara med. Alla som kommer före mig ska få en "Tia-lott"! Det känns som jag kommer att bli av med fem lotter!

6 kommentarer:

  1. Per, det är nästa söndag 30/5 som det är Mors dag! :-)

    SvaraRadera
  2. Tänk om de rosa tajtsen är tänkta för dig då?

    SvaraRadera
  3. Syrran: Hmmm... Var jag så fel ute??? Det är ju inte bra för min trovärdigehet... Nu när jag är en sån stor opinionbildare så jag håller på att stjälpa hela Sverigedemokraterna... :-)

    Leffe: Ska jag ha tajts ngn gång VILL jag de ska vara rosa! Det vore fränt! :-)

    SvaraRadera
  4. Hm...Jag kanske skulle ta en tur till Molkolm den 29;e, För att kolla in var jag ska bo och så där nu när jag ska börja jobba för dig. När börjar jag egentligen? HAR jag börjat?

    På tal om 10:a lotter så lever hoppet för jag vann en ny igen. :-)

    SvaraRadera
  5. Ibland är du riktigt rolig, brorsan! :-)

    SvaraRadera
  6. Ingmarie: Jag ska ha en lååång semester i sommar! Om du är duktig på NC-programmering kan du ta över mitt jobb då! :-)
    Och om DU kommer och springer Molkomloppet, då är absolut jag med oxå! Jag lovar att försöka fixa lite god vego mat vi kan käka efteråt!

    Syrran: Är jag det? Tack! :-)

    SvaraRadera