fredag 28 maj 2010

Jobbet...

Jag vet inte hur det varit i era branscher... Men i min har det varit värsta lågkonjunkturen sen -08...

Men så... Nu i vår har det hänt något... Helt plötsligt verkar ALLA vilja ha en lastbil! Konstigt...

Och det är ju positivt för företaget... Men för min del funkar det väl så där... Helt plötsligt har jag blivit 46 år och småbarnsfar... Så jag kan inte påstå att sådana där 12-16 timmars arbetsdagar, sex dagar i veckan känns så där jättelockande längre... Det finns ju viktigare saker i livet!

Så det är tur för mig (och företaget) att jag är "presidentens hustru"! Ni vet vad jag menar? Cheferna tror att det är de som bestämmer men i verkligheten är det jag! Och det är sant. Jag har fått diagnosen av en psykolog. Hoppas bara inte cheferna läser detta! Det kan ju vara bra om de får fortsätta tro att det är de som bestämmer!

För övrigt har vi testat grillen i dag! Och den funkade i år med... Men nog är det lite bekvämare att stå inne vid spisen och laga mat?

3 kommentarer:

  1. Men det är väl alltid trevligare att grilla
    Pelle.Ni som har så fin grill oxå

    SvaraRadera
  2. Ja! Den är fin! Hoppas du kommer hit å hjälper mig grilla ngn gång i sommar, grabben! :-)

    SvaraRadera
  3. Det är klart jag gör det.

    SvaraRadera