tisdag 4 maj 2010

Löpar-Pelle i farten...

I dag tänkte jag vara seriös och ta tid när jag sprang motionsspåret på 5km... Så jag tog mobilen i handen, som ju har tidtagarfunktion, och joggade upp till IP där starten är. Sen knäppte jag igång den och rusade(?) iväg ... Efter cirka 2km snubblar jag så jag på något sett lyckas stänga av och nollställa tidtagningen... Men det hade ingen betydelse, för efter cirka 3,5km går spåret nästan ihop, om ni fattar hur jag menar, det går liksom som ett "timglas". Och på något sett lyckades jag komma ut där jag redan hade sprungit... Utan att märka något... Undrar vad som snurrade i skallen i dag. Jag har ju sprungit den där rundan massor av gånger! Inte förrän jag var här för andra gången fattade jag att jag sprungit fel...

Men det kvittar ju alldeles. Jag har ingen aning om hur långt det blev men det var skönt i alla fall att komma ut lite...

Tyvärr höll mobilen... Jag behöver verkligen en ny. Vad tycker ni tekniknördar att man ska köpa? Kan man ta kort med en i-phone? Jag vill ha en med skapligt stor display som jag kan ha som handdator och så ska man kunna ta skapliga bilder med den också... Eventuellt ska man även kunna ringa med den... I alla fall skicka SMS!

En annan grej: På exakt samma ställe ramlade jag i höstas. Då hade jag bilnyckeln i handen och körde ned den i en mosse. Efter det funkade inte fjärrlåset. Och garantin gick ut en vecka tidigare förstås. En ny ska de ha 2500:- för...

Jag har inte köpt någon ny och jag kommer aldrig mer att köpa en ny bil på Gunnar Andersson i Karlstad...

4 kommentarer:

  1. jag är ganska ointresserad av mobiler även om jag kan tycka det är häftigt med alla funktioner. Samtidigt så är det enda jag gör ringer, sms.ar. lyssnar på radion och fotar med den. varför lägga pengar och energi på att lära sig alla de där finesserna jag ändå inte använder? Har ingen lust att skapa ett behov heller. Man tecknar ett nytt abonnemang(eller förlänger) och får en ny telefon. Punkt. ;-)
    Och nu när jag snart(När?) ska börja jobba för dig så behöver du ingen kalender. jag håller koll på vad du ska göra! :-D

    SvaraRadera
  2. OK... Här kommer då Ingmaries raka motsats (förutom att jag endast håller oordning) i denna fråga. Teknikintresset har funnits här sen strax innan jag kröp. Numera finns det fantastiska apparater, med och utan sladd, att intressera sig för. iPhone är en sådan som tilldragit sig mitt intresse. Jag har en själv och är oändligt nöjd. Den är lättanvänd, snygg och gör en allmänt glad faktiskt. Personligen föredrar jag en telefon av typen iPhone framför sådana med "miniknappar" som mina prinskorvsfingrar inte klarar :-)
    Förresten - trevligt att höra att du är ute i spåren!

    SvaraRadera
  3. Hej Ingmarie! Det jag helst inte gör med min telefon är att prata i den... Sköter du det oxå åt mig när du börjar jobba här? Det är mest försäljare som ringer... Men de börjar på att tröttna på mig... Jag brukar svara typ så här: VAD VILL DU? :-)

    Tjena Magnus! Det är klart vi är ute i spåren! Så mycket vi orkar och hinner!
    Jo, jag är allt oxå intresserad av sånt där... Men samtidigt lite snål så jag har nöjt mig med mobilen jag fått på jobbet. Men den är jättegammal och det är lite svårt att få en ny i dagsläget... Därför funderar jag på att köpa en sån där iPhone! Tycker de verkar roliga...

    SvaraRadera
  4. Jag sköter naturligtvis det där med! Kommer att svara typ likadant och/eller försöka sälja något tillbaks. ;-)

    SvaraRadera